صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / مبادلات تجاری ایران – پاکستان به بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید
مبادلات تجاری ایران – پاکستان به بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید

رایزن بازرگانی پاکستان:

مبادلات تجاری ایران – پاکستان به بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید

رایزن بازرگانی پاکستان گفت: در سال گذشته مبادلات تجاری ایران – پاکستان به بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار رسید که این میزان نسبت به سال‌های گذشته افزایش مناسبی را داشته است.

ایران و پاکستان

به گزارش کسب و کار نیوز، نذر محمد رانجها در نشست مشترک با بازرگانان و تجار استان اردبیل در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اظهار کرد: ما مشتاق افزایش مبادلات تجاری ایران و پاکستان هستیم و تلاش می‌کنیم تا روابط تجاری بین این دو کشور را فارغ از نگاه‌های سیاسی و جغرافیایی ارتقا دهیم.

وی علاقمندی و مشترکات دو کشور ایران و پاکستان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در بخش صنعتی و بازرگانی و تجارت ما خواستار گسترش بیش از پیش روابط هستیم که امیداریم این علاقمندی در کشور دوست و همسایه ایران نیز ایجاد شود.

رایزن بازرگانی پاکستان با اشاره به مسایل مطرح شده از سوی تجار و بازرگانان اردبیل در راستای حل مشکلات و موانع تجاری بین دو کشور بیان کرد: ما در راستای گسترش این روابط در کنار تجار ایرانی هستیم و از دولتمردان دو کشور نیز می‌خواهیم تا زمینه تسهیل روابط تجاری بین ایران و پاکستان را به نحو احسن فراهم آورند.

نذر محمد رانجها تصریح کرد: با وجود مشکلات و موانع ایجاد شده بر سر راه مبادلات تجاری دو کشور سال گذشته ما شاهد افزایش میزان مبادلات ایران و پاکستان به بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار هستیم که این رقم نسبت به سال‌های قبل از افزایش قابل قبولی برخوردار است.

وی سهم ایران را از این تجارت ۹۳۰ میلیون دلار و سهم پاکستان را نیز ۳۷۰ میلون دلار اعلام کرد و گفت: بازار ۲۲۰ میلیون نفری کشور پاکستان مقصد خوبی برای صادرات محصولات ایرانی است که این می‌طلبد تا تجار و بازرگانان ایرانی و اردبیلی با نیازهای این بازار به خوبی آشنا شوند.

رایزن بازرگانی پاکستان با بیان اینکه دولت‌ ایران و پاکستان محدودیت‌هایی را برای تجار و بازرگانان دو کشور فراهم آورده است، افزود: در این بین بازرگانان باید با اعمال فشار و گذر از این محدودیت‌ها زمینه حضور در این بازارها را فراهم کرده و با شناخت کامل از نیازهای همدیگر وارد تجارت شوند.

نذر محمد رانجها از صادرات محصولات متنوع غذایی، لبنیات، کاشی و سرامیک، فرش، لاستیک و … از ایران به پاکستان خبر داد و اظهار کرد: در مقابل از پاکستان نیز محصولات نساجی، لباس، لوازم دندانپزشکی و جراحی وارد ایران می‌شود اما متاسفانه به دلیل نبود تسهیلات و مشوق‌ها علیرغم قیمت پائین این محصولات تجار ما به راحتی نمی‌توانند محصولات خود را در ایران عرضه کنند.

رایزن بازرگانی پاکستان ادامه داد: امیدواریم با تسهیل روابط تجاری ایران و پاکستان از سوی دولتمردان در سال‌های آتی شاهد گسترش این مبادلات بین دو کشور باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.