صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / عرضه محصولات نفتی یک پالایشگاه در بورس انرژی
عرضه محصولات نفتی یک پالایشگاه در بورس انرژی

عرضه محصولات نفتی یک پالایشگاه در بورس انرژی

بر اساس اعلام بورس انرژی، روز جاری پالایش نفت کرمانشاه یکی از محصولات خود را عرضه می کند.

پالایشگاه تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، بازار فیزیکی بورس انرژی، روز جاری کالاهای «حلال ۵۰۳، ۴۰۲ و رافینت پالایش نفت کرمانشاه، نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و برش سنگین پتروشیمی شازند» را در رینگ داخلی عرضه می کند. همچنین بر اساس برنامه های اعلام شده، عرضه ۲ میلیون لیتر رافینت پالایش نفت کرمانشاه  روز جاری در بورس انرژی قطعی می شود.

بازار فیزیکی

از سویی دیگر، روز گذشته در بازار فیزیکی بورس انرژی، کالاهای «پروپیلن پالایش نفت شازند، متانول پتروشیمی‌های شیراز و زاگرس، میعانات گازی پالایشگاه های گاز ایلام و خانگیران، ریفورمیت پتروشیمی بوعلی، نفتای سبک و سنگین پالایش نفت تهران، گاز مایع پالایش نفت شازند، برش سنگین پتروشیمی جم، سوخت کوره سبک، برش سنگین و پنتان پتروشیمی تبریز» را در رینگ داخلی عرضه کرد که حجم کل معاملات صورت‌گرفته به معادل ۳۳٫۳۲۵ تن و به ارزش ۷۷۰ میلیارد و ۷۶۱ میلیون ریال رسید.

این گزارش می افزاید: از نکات مهم معاملات روز گذشته می‌توان به رقابت خریداران برای خرید بیشتر فرآورده‌های عرضه شده در بازار فیزیکی و معامله بیش از ۷ هزار تن میعانات گازی در رینگ داخلی بازار فیزیکی اشاره کرد که با رقابت خریداران و ثبت بیش از ۴۵ هزارتن تقاضا همراه بود.

بازار برق

از سویی دیگر، بازار برق شاهد معامله یک میلیون و یک هزار قرارداد معادل ۱۲ میلیون و ۳۶ هزار کیلووات ساعت به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال بود و نمادهای بارپایه و میان‌باری با قیمت ۳۰۰ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت.

همچنین در آغاز جلسه معاملاتی روز گذشته، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۱۷ خرداد ماه ۹۷ گشایش و نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۲۲ اردیبهشت ۹۷ و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۷  در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

همچنین مطالعه کنید:

اختصاص ۱.۵ میلیون تومان سهام به نوزادان متولد ۱۴۰۱

به گزارش کسب و کار نیوز، سید احسان خاندوزی صبح چهارشنبه – ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.