صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / ریسباف وارد مرحله جدیدی از زندگی شده است
ریسباف وارد مرحله جدیدی از زندگی شده است

معاون معماری و شهرسازی وزرات راه و شهرسازی:

ریسباف وارد مرحله جدیدی از زندگی شده است

معاون معماری و شهرسازی وزرات راه و شهرسازی گفت: ریسباف مانند سایر مجموعه‌های ارزشمند دنیا به صورت چند منظوره فرهنگی- تاریخی مورد استفاده قرار می‌گیرد و وزارت راه و شهرسازی از این پروژه حمایت خواهد کرد.

کارخانه ریسباف اصفهان

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد سعید ایزدی روز سه شنبه در نشست مشترک شهرداری، شورای شهر، وزارت راه و شهرسازی و اداره راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی برای امضا تفاهم‌نامه طرح آمایش اصفهان، اظهار کرد: اصفهان نقطه عطف گردشگری در منطقه است و با ثروت‌های بی بدیل که در دل خود دارد، عجیب است که در چنین وضعیتی قرار دارد. در مسیر توسعه منحرف شده است، نه تنها در بخش برنامه ریزی شهری، بلکه در صنعت هم چنین اتفاقی رخ داده است. 

معاون معماری و شهرسازی وزرات راه و شهرسازی در راستای موضوع احداث موزه در کارخانه ریسباف گفت: با وجود تمامی مشکلات و با تلاش‌های مهندس غلامی، این اثر وارد مرحله جدیدی از زندگی خود می‌شود. فقط این نکته را باید در نظر گرفت که مانند سایر مجموعه‌های ارزشمند دنیا، این اثر نیز به صورت چند منظوره فرهنگی- تاریخی مورد استفاده قرار گیرد و وزارت راه و شهرسازی نیز از این پروژه حمایت خواهد کرد.

همچنین در این نشست فریده روشن- رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای شهر اصفهان تصریح کرد: اصفهان شهر تاریخی و فرهنگی است که در تمامی هنرها، اعم از صنایع دستی، تئاتر، سینما و … دارای مفاخر زیادی است، اما با این وجود کمبود یک موزه در شهر حس می‌شود. در حالی که می‌توانیم با حل مشکل کارخانه ریسباف، شاهد برپایی موزه در اصفهان باشیم.

همچنین در این نشست حجت الله غلامی- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص تملک کامل کارخانه ریسباف اظهار کرد: تا ۱۰ روز آینده کارخانه ریسباف به طور کامل تحت تملک اداره راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت و برای طرح ساخت این مجموعه مسابقه‌ای در نظر گرفته شده است که پس از داوری و انتخاب طرح برتر، با سرمایه گذاران بخش خصوصی و یا شهرداری وارد مذاکره خواهیم شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.