صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / بانک ملی ایران با نوآوری، مسیر مدرن شدن را با موفقیت طی می کند
بانک ملی ایران با نوآوری، مسیر مدرن شدن را با موفقیت طی می کند

بانک ملی ایران با نوآوری، مسیر مدرن شدن را با موفقیت طی می کند

مدیر عامل بانک ملی ایران اظهارداشت: همه شاهد آن هستیم که کشور در چه شرایطی واقع شده است و با راهکارهای اقتصادی خوبی که پیش بینی شده، امیدواریم با کمترین آسیب، روابط اقتصادی با دیگر کشورها تداوم یابد.

بانک ملی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا حسین زاده در همایش بررسی عملکرد سال ۹۶ و تبیین برنامه های راهبردی سال ۹۷ بانک که با حضور اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد این بانک در بابلسر در حال برگزاری است، با اشاره به نقش بی بدیل بانک ها در اقتصاد کشور و همراهی کامل بانک ملی ایران با تصمیم گیری ها و سیاست های اقتصادی دولت محترم تصریح کرد: خوشبختانه مسئولان نظام نیز امروز کاملا به نقش مهم بانک ها واقف هستند. در سفر اخیر رییس جمهور به مشهد نیز ایشان بیان فرمودند نظام بانکی ستون فقرات توسعه اقتصادی کشور می باشد.

وی با تاکید بر اینکه این بانک در سال گذشته در بسیاری از عرصه های ارائه محصولات نوین و نوآورانه، حمایت از تولید، اشتغال زایی، حمایت از سیاست های اقتصاد مقاومتی و… در رتبه نخست قرار گرفته است، گفت: امروز بانک ملی ایران در اوج منزلت قرار دارد و بسیار خوش درخشیده است. حتی در جلسات با مسئولان کشور نیز می توان امیدواری آنها به این بانک را نظاره گر بود و در واقع بانک ملی ایران نقطه قوت دولت و مردم به ویژه در شرایط اخیر است.

مدیرعامل بانک ملی ایران به نوسانات اخیر بازار ارز اشاره و اضافه کرد: تصمیم اخیر ارزی رییس جمهور و دولت به نوبه خود بسیار مهم است. تصور کنید که اگر نوسانات نرخ ارز در بازار همچنان ادامه داشت، کشور با چه بحرانی در تامین کالاهای استراتژیک و اساسی مواجه می شد؟

وی ادامه داد: اعلام نرخ ثابت ارز، آرامش خوبی برای صادر کنندگان و وارد کنندگان کشور ایجاد کرد و این تصمیم رییس جمهور محترم بسیار ارزشمند است. حسین زاده گفت: در جریان تصمیم گیری اخیر دولت درباره سیاست های جدید ارز، جلسه فوق العاده ای با حضور مدیران بانک مرکزی و چند بانک برگزار شد و بانک ملی ایران به عنوان تنها بانک کشور فردای آن روز برای اجرای سیاست جدید ارزی دولت اعلام آمادگی نمود واین اقدام، یک نقطه اتکا و اطمینان برای دولت به وجود آورد. همچنین در جهت ایجاد آرامش در بازار سکه، بیش از هفت میلیون قطعه سکه توسط این بانک پیش فروش شد بدون اینکه مشکلی پیش بیاید.

حسین زاده با تاکید بر اینکه سطح انتظارات از نظام بانکی در کشور بالاست، اضافه کرد: ۲۵۰ هزار کارمند نظام بانکی روزانه در حال خدمات دهی به مردم هستند تا امور آنها به راحتی انجام شود. با این حال باید گفت که سطح انتظارات از نظام بانکی بالاست در حالی که ظرفیت و منابع بانک ها محدود است.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه عملکرد و اقدامات شبکه بانکی در نظام توسعه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار موثر بوده است، گفت: اگر بانک ها در پروژه های گازرسانی، مدرسه سازی، بهداشت و درمان، ایجاد خدمات عمومی و… پای کار نبودند، چه اتفاقی می افتاد؟

وی با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران در تمامی زمینه ها حضور پرقدرتی داشته است، ابراز کرد: این بانک در سال گذشته در بازار بین بانکی حضور بسیار موثری داشته و روزانه هزاران میلیارد ریال تسهیلات مالی به بانک ها پرداخت نمود. به عبارتی بانک ملی ایران تکیه گاه و لنگرگاه سایر بانک ها محسوب می شود و این امر نشان دهنده پیشینه و قدرت بانک ملی ایران است که باید آن را پاس بداریم.

وی با بیان اینکه امروز می شنویم که چند بانک داخلی به دنبال خرید سهام پیام رسان های داخلی هستند، اظهار کرد: پیام رسان «بله» زمانی از سوی متخصصان داخلی با حمایت بانک ملی ایران طراحی و ارائه شد که کسی از اتفاقات امروز اطلاعی نداشت. در واقع قصد ما رقابت با هیچ یک از پیام رسان های خارجی نبوده و نیست و ایده ما تنها ارایه خدمات مالی و بانکی در بستر یک پیام رسان داخلی بود و اکنون می بینیم که تا چه حد مسیر و انتخاب بانک درست بوده است.

مدیرعامل بانک ملی ایران اضافه کرد: حتی ما مدت ها تبلیغ رسمی نیز برای پیام رسان «بله» نداشتیم و این رویکرد یعنی تولید و ارائه محصولات نوآورانه، رویکرد نوین بانک ملی ایران است. بانک همچنین از بستر بله محصولات جدید دیگری نیز همانند بانک آفیسر به مشتریان ارایه کرد.

حسین زاده با اشاره به کاهش NPL در نظام بانکی کشور افزود: سال گذشته با عملکرد مثبت بانک ملی ایران در این حوزه، NPL بانک به ۳و۷ درصد کاهش یافت و نسبت NPL در نظام بانکی نیز کاهش یافت و این نشانگر بهداشت اعتباری مطلوب بانک ملی ایران است.

وی تصریح کرد: اقدامات بانک ملی ایران در عرصه بین الملل منحصر به فرد بوده است به طوری که در سال گذشته تمامی واحدها و شعب خارج از کشور به سوددهی رسیدند. در حوزه اعتبارات نیز روان سازی مناسبی صورت گرفت و ابلاغ سریع سیاست های اعتباری و وصول مطالبات یک اتفاق خوب است.

حسین زاده با تاکید بر اینکه رویکرد امسال بانک ملی ایران کسب حداکثری سود در چارچوب حدود شرعی و قانونی است، گفت: خدمات کارمزد محور یکی از راه های رسیدن به این مهم است. بانک ملی ایران در روزهای پایانی سال گذشته روزانه ۶۰ میلیون تراکنش داشت که این میزان با مجموع تراکنش های چندین بانک بزرگ برابری می کند و باید از این بستر مناسب برای کسب درآمد استفاده کرد.

وی بیان داشت: بانک ملی ایران در سال گذشته پیشرفت خوبی برای واگذاری شرکت ها و املاک مازاد داشته و رتبه نخست نظام بانکی برای خروج از بنگاه داری را کسب کرده است.
حسین زاده اظهارداشت: معاون رییس جمهور و سخنگوی دولت نیز در دیدار اخیر خود از بیمارستان بانک ملی ایران، بر پتانسیل بالای بیمارستان و ظرفیت بی بدیل بانک ملی ایران در خدمات رسانی، پشتیبانی از تولید و توسعه کشور تاکید کردند.

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: تا سال گذشته از محل پرداخت تسهیلات خرد بانک به افراد بی بضاعت و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۱۵۰ هزار خانوار از شرایط مستمری بگیری خارج شدند.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد مثبت روابط عمومی بانک در سال گذشته ابراز داشت: در سال قبل تغییر و تحولی در روابط عمومی بانک ایجاد شد و عملکرد روابط عمومی در سال گذشته «نسبتاً خوب، موفقیت آمیز و رو به جلو» بوده است، هر چند که هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم.

حسین زاده خاطر نشان کرد: هر روابط عمومی خود یک رسانه است و باید از ظرفیت های روابط عمومی به نحو مطلوب استفاده شود. این در حالی است که ما ۴۰ هزار نفر همکار عاشق بانک ملی ایران داریم که آنها نیز باید به عنوان یک رسانه و مبلغ، اثر گذار باشند.

همچنین مطالعه کنید:

بانک مرکزی: پرداخت وام اشتغال تسریع شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، در بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی به بانک های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.