صفحه اصلی / سیاسی / دولت / ایران بیش از ۱۲ سناریوی احتمالی را طراحی کرده بود/ در داخل همه از دولت پشتیبانی خواهند کرد
ایران بیش از ۱۲ سناریوی احتمالی را طراحی کرده بود/ در داخل همه از دولت پشتیبانی خواهند کرد

حسام‌الدین آشنا در گفت‌وگو با ایسنا:

ایران بیش از ۱۲ سناریوی احتمالی را طراحی کرده بود/ در داخل همه از دولت پشتیبانی خواهند کرد

مشاور رئیس‌جمهوری و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با اشاره به طراحی بیش از 12 سناریوی احتمالی در مورد تصمیم امشب ترامپ درباره برجام، اظهار کرد: سخنرانی رئیس‌جمهوری که بلافاصله بعد از صحبت‌های ترامپ ارائه شد، مبتنی بر برآوردهای قبلی و دقیق ایران در مورد تصمیمات ایالات متحده آمریکا بود.

جلسه بررسی نتایج نظرسنجی‌ها درباره اعتراضات دی‌ماه ۹۶

حسام‌الدین آشنا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پیش‌بینی‌های ایران برای مقابله با تصمیمات احتمالی آمریکا نسبت به برجام، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بیش از ۱۲ سناریوی احتمالی را در مورد تصمیم امشب ترامپ درباره برجام از ماه‌ها قبل مورد بررسی قرار داده بود و تصمیم امشب ترامپ به هیچ وجه خارج از سناریوهای پیش‌بینی شده توسط ایران نبود.

وی گفت: بنابراین سخنرانی رئیس‌جمهوری که بلافاصله بعد از صحبت‌های ترامپ ارائه شد، مبتنی بر برآوردهای قبلی و دقیق ایران در مورد تصمیمات ایالات متحده آمریکا بود.

مشاور رئیس جمهوری در ادامه ساماندهی وضعیت ارزی کشور، ساماندهی وضعیت موسسات اعتباری پیش از آن و تقویت بنیه‌های زیرساختی، تامین کالاهای اساسی و امنیت غذایی و تامین منابع لازم برای طرح تحول سلامت را از اقدامات پیشگیرانه ایران برای مواجهه با این مرحله از اقدامات احتمالی ایالات متحده آمریکا عنوان کرد.

آشنا تاکید کرد: به نظر می‌رسد همانطور که رئیس جمهوری گفتند، همه جناح‌ها، گروه‌ها، شخصیت‌ها، تریبون‌ها و رسانه‌های عمومی یکپارچه و یک‌صدا از تصمیمات کلان و اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: ‌مردم ایران با اعتماد به دولت و همبستگی کامل این طراحی چند لایه و پیچیده آمریکا و اسرائیل را هم ناکام خواهند گذاشت.

به گزارش کسب و کار نیوز،  دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه سه‌شنبه بعد از سخنان خود در کاخ سفید و طرح ادعاهای واهی علیه ایران و بیان این موضوع که آمریکا از برجام خارج می‌شود، فرمان اجرایی خروج از برجام را امضا کرد.

بلافاصله پس از این اقدام، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در واکنش به خروج آمریکا از برجام، ادامه برجام بدون آمریکا را به عملکرد پنج کشور دیگر عضو برجام مشروط کرد و گفت: از این لحظه توافق برجام میان ایران و پنج کشور است؛ از این لحظه ۱+۵، «یک» را از دست داده است و در این شرایط ما باید منتظر آن باشیم که این کشورهای بزرگ جهانی نسبت به این توافق چگونه عمل خواهند کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

دولت مسئله اشتغال را با جدیت دنبال می‌کند/آمار بیکاری کاهشی است

به گزارش کسب و کار نیوز، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در جشن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.