صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / افزایش ۹٫۲ درصدی فوت ناشی از حوادث رانندگی کهگیلویه و بویراحمد طی سال ۹۶
افزایش ۹٫۲ درصدی فوت ناشی از حوادث رانندگی کهگیلویه و بویراحمد طی سال ۹۶

افزایش ۹٫۲ درصدی فوت ناشی از حوادث رانندگی کهگیلویه و بویراحمد طی سال ۹۶

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 183 نفر طی سال 96 در حوادث رانندگی این استان جان خود را از دست داده‌اند.

تصادف

کامروز امینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: این تعداد در مقایسه با سال ۹۵ با ۱۶۸ مورد فوت ناشی از حوادث رانندگی، افزایش ۹٫۲ درصدی داشته است. 

وی اظهار کرد: آمار مراجعه به مراکز پزشکی قانونی در سطح استان در حوادث رانندگی، شهرستانهای بویراحمد و دنا ۱۱۳ مورد ، گچساران ۴۰ ،کهگیلویه ۲۶ و بهمئی ۴مورد بوده است . 

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۳۱ مورد از تصادفات درون شهری، ۱۲۹ مورد برون شهری و ۲۳ مورد جاده روستایی بوده است . 

امینی تصریح کرد: از این تعداد ۵۰نفر زن و ۱۳۳ نفر مرد بوده که ۱۰۷ نفر آنها مجرد و ۷۶ نفر متاهل بوده اند. 

وی ادامه داد: بیشترین آمار ثبت فوتی ها در ماههای آبان ۲۵، فروردین، شهریور و مهر با ۲۰ مورد بوده است. 

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از تعداد ۱۸۳ نفر فوت سال۹۶ در حوادث رانندگی، ۶۴ نفر راننده، ۴۶ نفر عابر و ۷۳ نفر سرنشین یا ترک وسیله ثبت شده است . 

امینی بیان کرد: ۱۱۷ مورد از تصادفات منجر به فوت در روز، ۵۴ مورد در شب و ۱۲ مورد در طلوع و غروب آفتاب بوده است . 

وی تاکید کرد: ۷۵ مورد از تصادفات به علت برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر صورت گرفته است. ۴۶ مورد برخورد وسیله نقلیه با عابر متوفی، ۴۳ مورد واژگونی،۱۳ مورد برخورد وسیله نقلیه با شی ثابت و سایر موارد شامل سقوط و نامعلوم بوده است. 

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۵۵ درصد از تصادفات، منجر به فوت در محل حادثه می شود، گفت: ۱۰۱ مورد از تصادفات منجر به فوت در محل حادثه شده‌اند. تعداد ۷۰ نفر در بیمارستان و ۱۲ نفر نیز در راه انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده اند . 

امینی افزود: ۷۲درصد از علت فوت ها در اثر صدمات متعدد و ۲۳ درصد علت فوت بر اثر ضربه مغزی و مابقی در اثر سوختگی و خونریزی بوده است . 

وی اظهارکرد: آمار مصدومین ناشی از تصادفات درسال ۹۶ تعداد پنج هزار و ۳۲ نفر بوده است که از این تعداد سه هزار و ۶۳۵ نفر مرد و یکهزار و ۳۹۷ نفر زن بوده اند. در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ با آمار چهار هزار و ۳۹۵ نفر افزایش ۱۴٫۵ درصدی داشته است. 

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۵رتبه چهارم میزان مصدومین ناشی از حوادث رانندگی بر حسب جمعیت بوده است. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.