صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / احداث نیروگاه برق پتروشیمی چابهار با ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار
احداث نیروگاه برق پتروشیمی چابهار با ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار

احداث نیروگاه برق پتروشیمی چابهار با ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیر سایت مجتمع پتروشیمی نگین مکران چابهار گفت: نیروگاه برق 340 مگاواتی شهرک پتروشیمی چابهار با 780 میلیارد تومان اعتبار در حال احداث است.

پتروشیمی چابهار

جهانبخش جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- با اشاره به روند احداث شهرک پتروشیمی نگین مکران چابهار، اظهار کرد: فاز اول عملیات احداث شهرک پتروشیمی نگین مکران به‌عنوان هاب سوم پتروشیمی کشور در زمینی به مساحت هزار و ۲۸۰ هکتار در حال ساخت است و تاکنون برای ۷ واحد پتروشیمی آن مجوزهای لازم از سوی سازمان محیط‌زیست صادر شده است.

وی افزود: برای مصارف برق این شهرک، عملیات احداث نیروگاه ۳۴۰ مگاواتی برق شهرک نگین مکران با سرمایه‌گذاری ۷۸۰ میلیارد تومانی از فرودین ماه سال ۹۵ شروع‌ شده و هم‌اکنون توسط شرکت مپنا در حال احداث است.

وی بیان کرد: این نیروگاه در شرایط ایزو MAP2A احداث می‌شود و شامل ساخت و راه‌اندازی دو واحد گازی است که همگی ساخت کارخانه‌های گروه مپنا هستند.

مدیر سایت مجتمع پتروشیمی چابهار تصریح کرد: سعی شده افتتاح نیروگاه برق هم‌زمان به گازرسانی به چابهار باشد، چراکه خوراک اصلی این نیروگاه گاز متان است و انتظار می‌رود تا اواخر سال آینده این نیروگاه به‌بهره‌برداری برسد‌.‌

جعفری خاطرنشان کرد: پروژه گازرسانی به چابهار نیز بااعتبار بالغ‌بر هزار و صد میلیارد تومان از سال ۹۵ شروع‌ شده و هم‌اکنون با حدود ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی از طریق منابع شهرک پتروشیمی چابهار در حال اجراست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.