صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / قبرس خواستار تلاش فوری سازمان ملل برای ازسرگیری مذاکرات صلح شد
قبرس خواستار تلاش فوری سازمان ملل برای ازسرگیری مذاکرات صلح شد

قبرس خواستار تلاش فوری سازمان ملل برای ازسرگیری مذاکرات صلح شد

وزیر امور خارجه قبرس یونانی نشین از سازمان ملل خواست که برای ازسرگیری مذاکرات صلح و اتحاد دوباره دو منطقه قبرس اقدام فوری کند.

نقشه قبرس

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیکوس کریستودولیدس، وزیر امور خارجه قبرس یونانی نشین از تصمیم آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای بررسی شرایط برای آغاز دوباره دور جدید مذاکرات صلح استقبال کرد و خواستار تلاش‌های فوری در این زمینه شد.

همچنین مصطفی آکینجی، رهبر قبرس ترک نشین نیز از این اقدام سازمان ملل استقبال کرد.

به هر حال هنوز مشخص نیست که گوترش دور جدید مذاکرات صلح را پیش و یا بعد از انتخابات زودهنگام ۲۴ ژوئن ترکیه برگزار می‌کند.

تاکنون چندین دور مذاکرات صلح میان رهبران دو منطقه قبرس برگزار شده که نتیجه چندانی نداشته است. آخرین دور مذاکرات در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی با ناکامی مواجه شد.

در همین راستا سخنگوی سازمان ملل به خبرنگاران اعلام کرد: بعد از مذاکرات ماه ژوئیه سال گذشته میلادی دبیرکل سازمان ملل همه طرف‌ها را برای بررسی ازسرگیری مذاکرات پربار در آینده تشویق کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سازمان ملل با همه طرف‌ها برای یافتن راهی در جهت ازسرگیری مذاکرات در ارتباط است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.