صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / ۸۱۰ هزار تراکنش نمایشگاه کتاب تا پایان روز ششم
۸۱۰ هزار تراکنش نمایشگاه کتاب تا پایان روز ششم

۸۱۰ هزار تراکنش نمایشگاه کتاب تا پایان روز ششم

قائم مقام سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از تعداد810 هزار تراکنش در این نمایشگاه تا پایان روز ششم کاری آن خبرداد.

به گزارش کسب و کار نیوز، امیرمسعود شهرامیان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نصب دستگاه پوز از سوی بانک عامل سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای تمام ناشران و غرفه‌داران در این نمایشگاه، افزود: تا پایان روز ششم(شامگاه دوشنبه) ۶۰ میلیارد تومان خرید از طریق این دستگاه‌ها انجام و به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه، از امروز سه شنبه فروش های سازمانی و دانشجویی نیز بیشتر شده است، اظهار امیدواری کرد که امسال نسبت به سال گذشته شرایط مطلوب تری در بخش فروش کتاب برای ناشران فراهم شود.
قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همچنین در خصوص افزایش پنج درصدی میزان فروش کتاب امسال نسبت به سال گذشته بدون لحاظ افزایش قیمت کتاب نیز اظهار داشت: کتاب هایی که در نمایشگاه امسال عرضه می شود همه هنوز قبل از موج افزایش قیمت کتاب است و با کاغذهای بهمن ماه ۱۳۹۶ به بعد چاپ نشده است.
وی در عین حال افزود: اگر بخواهیم افزایش قیمت کتاب را هم در نظر بگیریم در واقع باید گفت که فروش امسال نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی نداشته است.
شهرامیان همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص نحوه تخصیص یارانه ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اعلام شده از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما قبلا هم اعلام کردیم که ناشران موظف شده اند کتاب های منتشره قبل از ۲۰۱۸ را با همان نرخ ارز رسمی و مصوب دولت ارائه کنند اما در عوض با تخفیف جبران کنند که خوشبختانه هنگامی که این مسئله به گوش مسئولان کشور رسید آنها توجه کردند و بلافاصله معاون رییس جمهوری بانک مرکزی را موظف به تامین ارز خارجی مورد نیاز نمایشگاه کرد و روز گذشته به ناشران ابلاغ شد که تنها بر اساس نرخ رسمی دولت کتاب ها را محاسبه و هرگونه تخلف و حتی عدم ارائه تخفیف که کف آن ۱۰ درصد است، موجب برخورد خواهد شد.
قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران در ادامه، رقم ثبت شده فروش کتاب از طریق دستگاه های کارتخوان نمایشگاه سی ام را ۸۳ میلیارد تومان عنوان کرد.
سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از دوازدهم اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه تا روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ میزبان علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.
علمی۱۸۳۶*۲۰۱۷

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.