صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / نمایشگاه کتاب باید توسط بخش خصوصی اداره شود
نمایشگاه کتاب باید توسط بخش خصوصی اداره شود

نمایشگاه کتاب باید توسط بخش خصوصی اداره شود

معاون اجرایی سی ویکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: فعالان صنف نشر معتقدند نمایشگاه کتاب باید توسط بخش خصوصی اداره شود، همانطور که پیش از دولت نهم، سابقه این امر وجود داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز، یحیی دهقانی روز سه شنبه در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران افزود: در دولت احمدی نژاد، اداره نمایشگاه کتاب از اختیار صنف خارج شد و اکنون ضروری است که اداره آن به بخش خصوصی و صنف سپرده شود.
وی درباره وضعیت نمایشگاه کتاب سی و یکم نیز توضیح داد: نمایشگاه امسال که در ۱۳۰ هزار متر مربع بر پا شده،حدود دو هزار و ۵۵۰ ناشر داخلی و خارجی حضور دارند که از این تعداد ۵۰۰ ناشر از خارج کشور شرکت کرده اند.
دهقانی با اشاره به دو بخش فروش و فرهنگی نمایشگاه اظهار داشت: در بخش فروش، ناشران داخلی و خارجی حضور دارند که ناشران خارجی نیز به دو بخش عرب و لاتین تقسیم شده اند.
معاون اجرایی نمایشگاه کتاب افزود: در بخش لاتین نمایشگاه، ۴۲ ناشر با ۱۵۰ هزار و ۹۰۰ کتاب و در بخش عرب ۸۱ ناشر با ۳۵ هزار و ۵۰۰ کتاب
حضور دارند.
وی گفت: نمایندگان ۷ کشور به طور مستقیم در نمایشگاه حاضرند و ناشران داخلی نیز در ۴ حوزه دانشگاهی، عمومی، کودک و نوجوان و آموزشی شرکت کرده اند.
دهقانی در معرفی بخش فرهنگی نمایشگاه نیز گفت: کمیته علمی و فرهنگی در ۶ سالن فعال است و یک کارنامه نشر دارد که امسال بسیار خوب ظاهر شده است، یک سالن برای استانها اختصاص یافته و سالن پایتخت کتاب نیز مختص کاشان است.
وی سرای اهل قلم در بخش ناشران آموزشی، سالن نهادها، سالن ورزشی و باغ کتاب را بخش غیر فروش نمایشگاه ذکر کرد.
دهقانی به برگزاری برنامه «ایران و خلیج فارس» در سرای اندیشه نمایشگاه کتاب، ادامه داد: برنامه ای نیز با عنوان ویرایش کتاب کودک و نوجوان در این سرا از ساعت ۱۶ تا ۱۷ برگزار می شود و در سرای فرهیختگان نیز مراسمی با عنوان تجلیل از ناشران پیشکسوت بخش دانشگاهی از ساعت ۱۶ تا ۱۷ خواهیم داشت.
وی گفت: در تالار اردیبهشت و در ۱۱ روز نمایشگاه ۱۱ گالری عکس و نقاشی برپا می شود که امروز ۴۰ تابلوی نقاشی آبرنگ هنرمندان معاصر ایران
با تاکید بر نقش ارامنه در جهانی شدن آبرنگ به نمایش گذاشته شده است.
معاون اجرایی نمایشگاه کتاب توضیح داد: در نمایشگاه سال گذشته در شهر آفتاب، ۳۵ درصد بخش فروش در محل مسقف برپا بود و مابقی زیر چادر بودند اما امسال ۷۰ درصد ناشران بخش فروش در محل مسقف هستند و فقط ۳۰ درصد در چادر مستقر شده اند.
وی گفت: در نمایشگاه، ۷ کمیته توسط بخش خصوصی اداره می شود و معاونت اجرایی نمایشگاه نیز در اختیار بخش خصوصی است.
دهقانی درباره تبلیغات نمایشگاه نیز اضافه کرد: این موضوع برای سومین بار متوالی به صنف سپرده شده و کمیته تبلیغات و بازرگانی حداقل باید ۴ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص می داد که بخش عمده این مبلغ حدود ۷۵ درصد پرداخت شده است.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه امسال در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
فراهنگ ** ۱۰۸۵** ۹۰۱۲**۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.