چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / سمنان / سیر نزولی نرخ بیکاری در استان سمنان
سیر نزولی نرخ بیکاری در استان سمنان

در دیدار هئیت تجاری آفریقا جنوبی از سمنان عنوان شد:

سیر نزولی نرخ بیکاری در استان سمنان

هیات تجاری و اقتصادی کشور آفریقا جنوبی متشکل از ۱۴ شرکت به استان سمنان سفر و در نشستی با فعالان اقتصادی استان با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان آشنا شد.

بیکاری

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این نشست ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنعتی و معدنی استان اظهار کرد: از ۹هزار و ۱۸۵ قطعه مورد نیاز خودرو، ۷۸۸ قطعه آن در استان سمنان ساخته می‌شود .

وی با بیان اینکه محوریت این استان در بخش صنعت ، معدن و تجارت در حوزه معادن و خودرو سازی است، افزود: ۷۵ درصد اتوبوس کشور در سمنان تولید می‌شود .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به رتبه هشتم این استان از لحاظ رشد اقتصادی در کشور، از اشتغال ۶ هزار نفر در صنایع قطعه‌سازی استان سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: هشت درصد قطعات مورد نیاز خودرد در ۱۲۰ واحد تولیدی در استان سمنان تولید می شود.

اسودی استقرار گمرک، پوشش شبکه مخابراتی، قرارگیری در مسیر راه آهن و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب را از فرصت‌های ویژه استان سمنان برای سرمایه گذاری برشمرد.

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و ذخایر غنی معدنی در این استان پهناور خواهان همکاری با آفریقای جنوبی در زمینه اکتشاف معدنی در عمق شد.

این مقام مسوول از سیر نزولی نرخ بیکاری در استان خبر داد و با بیان اینکه نزخ بیکاری استان در سه ماه اول سال ۹۶، ۸٫۸ درصد و ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن بیشتر بود، گفت: با ارایه تسهیلات ۹ هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری به ارزش ۷۱ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می‌رود میزان اشتغال در استان افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش بیشتری بیابد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.