صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / حاشیه ها برای صدا و سیما سم است
حاشیه ها برای صدا و سیما سم است

عضو هیات رئیسه مجلس:

حاشیه ها برای صدا و سیما سم است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: پرداختن به حاشیه های درون نظام برای صدا و سیما سم است و باید از آن پرهیز کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، غلامرضا کاتب دوشنبه شب در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران در همدان، افزود: برخی مواقع افرادی در درون سازمان صدا و سیما اقدام به حاشیه سازی برای کشور می کنند، اما این رویکرد مورد قبول رئیس این سازمان نیست.
وی از هنرمندان خواست تفکر پرهیز از حواشی را در کشور ترویج کرده و اجازه ندهند که وفاق، فرهنگ و عظمت ملی به حاشیه ها گره بخورد.
عضو ناظر صدا و سیما گفت: بزرگترین رسالت رسانه ملی حراست و حفاظت از ارزش ها و دستاورهای انقلاب و مبارزه با فرهنگ بیگانه است و تاکنون این سازمان توانسته فرهنگ عمومی و ملی را حفاظت و حراست کند.
کاتب اضافه کرد: با هجمه های سنگین رسانه های بیگانه و فعالیت ۲۵۰ رسانه فارسی زبان در ماهواره، رسانه ملی توانسته نه تنها در ایران اسلامی بلکه در خاورمیانه مخاطب خود را حفظ و گسترش دهد.
این نماینده مجلس بیان کرد: طبق گزارش های ارائه شده در شورای صدا و سیما، در بخشی از برنامه های نوروز امسال ضریب نفوذ مخاطبان به ۸۰ درصد رسید که این آمار رضایت بخش و مورد نظر رهبر معظم انقلاب و ملت ایران است.
کاتب خاطر نشان کرد: ۲۳۰ گزارش انتقادی سال ۹۶ به صدا و سیما ارسال شد که رئیس صدا و سیما همه این نقدها را پذیرفت و برای رفع و اصلاح آنها تلاش کرد.
وی تاکید کرد: کشورمان هم اینک در بخش اقتصادی نیازمند مجاهدت های بزرگی است و در این راستا نیاز اساسی کشور ترویج فرهنگ عمومی و ملی است.
وی تاکید کرد: یکی از ملزومات اصلی تحقق پیام رهبر انقلاب اسلامی درباره حمایت از کالای ایرانی توجه به فرهنگ ملی است.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به تولیدات حوزه پویانمایی با رویکرد متفاوت پرداخته شود، گفت: همدان می تواند بیشترین درآمد و صادرات انیمیشن را داشته باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز کاتب اضافه کرد: توجه به انیمیشن می تواند موجب درآمد سازی، ایجاد اشتغال و ترویج فرهنگ عمومی شود.
وی گفت: جهت این جشنواره و همایش ها باید موجب هم افزایی بیشتر شود و در این راستا باید از بخش خصوصی حمایت کرد.
این نماینده مجلس افزود: به منظور حمایت از هنرمندان به ویژه تولید کنندگان انیمیشن، در مجلس شورای اسلامی آمادگی داریم از محل تبصره ۱۸ ماده ۱۶ تسهیلات ارزان قیمت برای هنرمندان به منظور ایجاد اشتغال در نظر بگیرم.
کاتب بیان کرد: دانشکده انیمیشن همدان توان تربیت کارشناسان و هنرمندان را دارد همچنین بخش بین الملل و اقتصادی صدا و سیما می تواند در بخش فروش و عرضه انیمیشن یک نگاه ملی را در جهان ایجاد کند.

***** حیف است صدا و سیما در ظرف یک جناح بگنجد
استاندار همدان نیز در این آیین گفت: صدا و سیما در ایجاد امید، نشاط و سرزندگی مردم می تواند موثر واقع شود بنابراین قرار دادن این سازمان در ظرف کوچک یک جناح حیف است.
محمدناصر نیکبخت تاکید کرد: این سازمان به قدری می تواند امیدآفرین باشد که تنها در بطن انقلاب و نظام جا بگیرد و صدا و سیما به فرموده امام راحل دانشگاه و آموزنده باشد.
وی با بیان اینکه صدا و سیما در امیدوار کردن مردم نقش اساسی دارد، گفت: با توجه به قرار گرفتن در چهلمین سال پیروزی انقلاب از صدا و سیما می خواهیم خدمات انقلاب و نظام را منعکس کند.
وی ادامه داد: مطالبات این استان، پایداری دبیرخانه دائمی جشنواره در همدان و ایجاد دانشکده پویانمایی در این استان است.
بالاترین مقام اجرایی استان همدان، حمایت مسئولان ملی سازمان صدا و سیما برای تکمیل ساختمان صدا و سیما مرکز همدان را خواستار شد.
نیکبخت گفت: مهمترین اولویت مسئولان این استان توسعه گردشگری است و برای دستیابی به این هدف نیازمند حمایت صدا و سیما هستیم.
وی اضافه کرد: همدان امسال میزبان پایتخت گردشگری آسیا با حضور نمایندگان ۴۰ کشور و مجمع و اجلاس گردشگری جهان با حضور نمایندگان ۱۸۰ کشور است.
وی اضافه کرد: حضور این کشورها در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین موجب توسعه و تقویت گردشگری کشور می شود بنابراین برای تبلیغ برنامه های این ۲ رویداد باید نگاه ملی داشت چراکه این رویدادها مختص همدان نیست بلکه افتخاری است که نصیب ایران شده است.
استاندار همدان بیان کرد: تاریخ این دیار، مردمانی با پیشینه فرهنگی، وجود یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، آب و هوای مناسب و مسیر دسترسی موجب انتخاب این استان برای میزبانی این دو رویداد بین المللی شده است.
نیکبخت با عنوان اینکه استانی به شایستگی همدان در خاورمیانه وجود ندارد، گفت: برای تبلیغ این دو رویداد بین المللی از رئیس سازمان صدا و سیما درخواست می شود برنامه های خاص در ماه های باقی مانده سال جاری میلادی در صدا و سیمای مراکز استان ها برای همدان پیش بینی شود.
وی اضافه کرد: امید می رود با تعامل صدا و سیما در معرفی استان همدان، بتوان این دو رویداد را با آبرومندی هر چه بیشتر در شبکه های ملی و فرامرزی منعکس کنیم.

*** انیمیشن مشاهیر همدان تولید شود
استاندار همدان گفت: هنرمندان نسبت به ساخت انیمیشن ۱۰ تن از مشاهیر و مفاخر این استان و نمایش آن در بعد ملی اقدام کنند.
نیکبخت افزود: هزینه ساخت ۱۰ فیلم انیمیشن از مشاهیر همدان توسط استانداری و با مشارکت صدا و سیما تامین می شود.
وی اضافه کرد: همدان مهد پرورش علما و مفاخر بزرگی بوده است که می توان فیلم انیمیشن تلویزیونی و سینمایی برای آنها تولید کرد تا برای جوانان قابل استفاده باشد.
استاندار همدان یادآوری کرد: دیار تاریخی همدان ۵۰۰ سال پایتخت امپراطوری بزرگ ایران بود و مشاهیر بزرگی در آن زندگی کرده اند.
نیکبخت اضافه کرد: بر این اساس تالیف دانشنامه ۱۲۰ جلدی برای شناساندن مفاخر در دست تدوین است که ۵۰ جلد آن آماده شده است.
وی افزود: انیمیشن هنری برای ترویج صلح و خلاقیت و بزرگانی است که برای این سرزمین خدمت کردند؛ بنابراین باید از این فرصت بهره گرفت.
۷۵۲۶/۲۰۹۰

همچنین مطالعه کنید:

چطور «نون خ» دومین سریال پرتداوم صداوسیما شد؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، مجموعه تلویزیونی «نون خ» که این روزها فصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.