صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بادامچی: توهین برازنده یک سیاستمدار نیست

بادامچی: توهین برازنده یک سیاستمدار نیست

محمدرضا بادامچی در یادداشتی درباره توهین افرادی به رییس جمهور نوشت: همه مسئولین و مردم باید شرایط حساس کنونی کشور را درک کنند تا به هیچ عنوان گرفتار بداخلاقی و سیاست‌های نادرست عده‌ای خاص نشوند.

محمدرضا بادامچی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز، متن یادداشت این نماینده مردم تهران در مجلس به شرح زیر است:

«در روزهای گذشته شاهد توهین افرادی به آقای رییس جمهور بودیم که این روال باعث دلخوری بسیاری از سیاستمداران و مردم شده است. باید توجه داشت که رییس جمهور برآمده از رای ملت است و پشتوانه کاری او همین مردمی هستند که به او رای دادند پس به نوعی توهین به رییس قوه مجریه، توهین به توده‌های مردم است. تمام ادیان و مخصوصاً دین مبین اسلام افراد را به خوشرویی و پرهیز از توهین دعوت کردند و سوال اصلی اینجاست که چطور برخی اسم مسلمان را یدک می کشند اما خود را مجاز به توهین می دانند. برخی از کارها توسط بعضی از اقشار خاص، بیشتر توی ذوق می زند. به طور مثال توهین و استفاده از الفاظ زشت و به دور از اخلاق، توسط یک سیاستمدار در رابطه با فرد یا افراد خاصی، تاثیر منفی بسیاری را در جامعه می گذارد؛ زیرا مردم علاقه‌مندند که فردی که در جامعه از اسم و رسمی برخوردار است در کلام و رفتار خود ادب را رعایت کند. اگر یک فرد شناخته شده روی به توهین و تهمت بیاورد و صحبت های او در سطح وسیعی بین مردم پخش شود خیلی نمی‌توان انتظار اخلاق‌مداری را در جامعه داشت.

سال‌هاست که روانشناسان دنیا به این رسیده اند که اگر قرار باشد کلامی در فرد یا افرادی نفوذ داشته باشد باید آن پیام در کمال ادب و مهربانی به مخاطب یا مخاطبین انتقال داده شود. اگر عده ای به برخی سیاست‌های کشورداری انتقاد دارند باید بدانند که راه انتقال این انتقادات بی اخلاقی و توهین نیست. انتقاد حق طبیعی هر شهروندی است و هر فردی این حق را دارد که نظرش را نسبت به امور پیرامون خود بیان کند اما اگر بنا به توهین باشد و افراد این طرز بیان را حق خود بدانند دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود. نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام صلح طلب است و در طول چهار دهه گذشته این تلاش انجام شده که پیام صلح و دوستی خود را به دیگر نقاط جهان انتقال دهد. در چنین نظامی با چنین تفکری زیبنده نیست که عده ای خیلی راحت این روش و منش ۴۰ ساله را لکه دار کنند. یکی دیگر از عواقب این بی اخلاقی ها آن هم توسط افراد شناخته شده در عرصه سیاست این است که وحدت و همدلی را در جامعه کمرنگ می کنند. سالهاست که کشور ما در شرایط حساس قرار دارد و دشمنان نظام سخت به دنبال ضربه زدن به ما هستند و شایسته است که همه دست به دست هم دهیم تا در مقابل این تهدیدها به نحو احسن ایستادگی کنیم.

همه مسئولین و مردم باید شرایط حساس کنونی کشور را درک کنند تا به هیچ عنوان گرفتار بداخلاقی و سیاست های نادرست عده ای خاص نشوند. امید است همه ما در بیان نظرات خود، اخلاق مدارانه عمل کنیم و هیچ وقت راه بی احترامی را مسیری مناسب برای انتقاد ندانیم.»

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.