صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / انسانیت نمرده است

در بیانیه مشترک صلیب سرخ عنوان شد

انسانیت نمرده است

در بیانیه مشترک کمیته بین المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر بر تقدیر از زحمات کارکنان و داوطلبان نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر به عنوان نخستین امدادگران و سفیران خط مقدم تأکید شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، پیتر مائورر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ و فرانچسکو روکا، رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر، طی بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر از تلاش کارکنان و داوطلبان نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر تقدیر کردند.

متن این بیانیه مشترک که از سوی دفتر مرکزی کمیته بین المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین المللی جمعیتهای صلیب سرخ و هلال احمر منتشر شده به شرح زیر است:

«هیچ کس نمی‌داند برای یک لبخند دقیقا به چند عضله نیاز است. برخی صاحبنظران از ۱۷ عضله و برخی دیگر از ۱۲ عضله صحبت می‌کنند. ولی در نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، صحبت از بیش از ۷ میلیارد نفر مطرح می شود و شاید، به اندیشه و عضلات ۱۲میلیون نفر داوطلب و کارمند سخت کوش این سازمان برای نشاندن لبخند بر لب همه انسانها نیاز باشد.

هر روز، کارکنان و داوطلبان نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر به عنوان نخستین امدادگران و سفیران خط مقدم، با بدترین لحظات عمرشان در میانه جنگ و بلایای طبیعی روبرو هستند. قدرت و گستردگی فزاینده شبکه جهانی ما به دلیل انسانهایی مانند آنهاست و در سراسر جهان، در مناطق پرخطر و بی ثبات، عملکرد بی طرف، مستقل و بی غرض بشردوستانه کارکنان و داوطلبان نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر شانس بیشتری برای رسیدن به آسیب پذیرترین ها را دارد. شعار “همه جا و برای همه ما” نتیجه کار داوطلبان و کارکنان این نهضت است.

در روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، ما مراتب تقدیر خود را از خدمات ایشان اعلام می کنیم و خود را مدیون خدماتشان می دانیم.

آنچه داوطلبان و کارکنان این نهضت انجام می دهند آسان نیست. امروزه، کارکنان بشردوست بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر وحمله هستند. متاسفانه، هر سال ما شاهد فقدان کارکنان و داوطلبان صلیب سرخ و هلال احمر هستیم و جای خالی ایشان ما را غمگین می کند در حالیکه هیچگاه سپاس ما را نمی شنوند.

به رغم همه اینها، کارکنان و داوطلبان ما به کارشان ادامه می دهند. اینان درگیر بحرانهایی دامنه دار و به شدت پیچیده هستند. کارکنان و داوطلبان نهضت به خوبی می دانند که مردمی که نیازمند خدماتشان هستند نه برای یکی دو ماه که برای سالهاست که گرفتار مشقت و سختی هستند، ولی آنان از زمان کمک رسانی اضطراری حیات بخش گرفته تا برنامه های احیا و تقویت تاب آوری مردم،همیشه در کنار امداد جویان هستند.

آنان در زیمباوه به آموزش کشاورزی در شرایط سخت می پردازند. در بنگلادش چراغ قوه خورشیدی، لباسهای مناسب و تجهیزات بهداشتی در اختیار زنان و دختران قرار می دهند. در کاستاریکا سگ های زنده یاب را تعلیم می دهند تا به نجات مردمی بپردازند که در نتیجه رانش زمین یا خرابی ساختمانها گرفتار شده اند. در سوریه کارکنان و داوطلبان نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر پس از بارها تلاش موفق به ارسال ۴۶ کامیون حاوی هزاران بسته غذا و ملزومات پزشکی برای غیرنظامیان ساکن “غوطه شرقی” شدند. این کارکنان و داوطلبان در غزه در شرایط قطعی برق با کمک باطریهای قابل حمل به مردم برای شاررژ گوشی های همراه و چراغهای اضطراری کمک می کنند.

داستان خدمات ایشان پر از خلاقیت و ایده های نو است. همچنین ایشان نماینده تلاشهای نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر برای تمرکز کنش بشردوستانه بر مردم هستند. کارکنان و داوطلبان ما با پشتیبانی از جوامع محلی تلاش می کنند این جوامع عامل احیاء و تاب آوری خود بشوند. این کارکنان تجربه شان را در اختیار این جوامع قرار می دهندتا کمک کنند این جوامع در دراز مدت قوی تر بشوند.

کارکنان و داوطلبان نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر تلاش می کنند نیاز به خدماتشان به پایان برسد . ما همین نوع دوستی را مغتنم می شماریم. این عشق و شور مشترک در تمام اعضا، نهضت ما را بی همتا نموده است. ما به تمام کسانی که می گویند انسانیت مرده ۱۲ میلیون مثال نشان می دهیم که ثابت کنیم اشتباه می کنند.

و این موضوع حتما ارزش لبخندی را دارد.»

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

نامه‌نگاری آقای وزیر برای کاهش صف «وام ازدواج»/ ازدواج سالانه۱۰ درصد افراد در «سن ازدواج»

به گزارش کسب و کار نیوز ،سینا کلهر در نشستی خبری همزمان با روز ازدواج، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.