صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / استقبال جنبش النهضه تونس از نتایج انتخابات محلی

استقبال جنبش النهضه تونس از نتایج انتخابات محلی

جنبش النهضة تونس ضمن ابراز رضایت از نتایج انتخابات شهرداری‌ها، این نتایج را حامی ثبات سیاسی و ممانعت از هر گونه تعدی عنوان کرد.

پیروزی جنبش النهضه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت شبکه المیادین، نتایج اولیه انتخابات شهرداری‌های تونس حاکی از آن است که جنبش اسلام‌گرای النهضه با کسب ۲۷ درصد آرا پیشتاز است و حزب ندا در مرتبه دوم قرار دارد.

عماد الخمیری، سخنگوی النهضه در گفت‌وگوی رادیویی‌گفت، نتایج انتخابات از ثبات سیاسی حمایت می‌کند و مانع نفوذ است، این جنبش از نتایج انتخابات کاملا راضی است.

لطفی زیتون، رهبری النهضه پس از رای‌گیری تاکید کرد، پیروزی این حزب نقطه اوج پیشرفت النهضه و یافتن توافق و خط مشی دموکراتیک است.

احمد جرار، خبرنگار الجزیره در تونس گفت، رای‌گیری در کمیته‌های فرعی پایان یافته و نتایج پیش از اعلام رسمی برای بررسی به مرکز اصلی ارسال می‌شود.

از سوی دیگر، دبیرکل اتحادیه سراسری تونس گفت، اوضاع بد اجتماعی تاثیر سوء بر نتایج انتخابات شهرداری‌ها گذاشته و احزاب سیاسی باید به اصلاح کشور بپردازند.

یوسف الشاهد، نخست وزیر تونس نیز ضمن اظهارنظر درباره انتخابات شهرداری‌ها گفت، صرف نظر از این انتخابات، بازگشت از دموکراسی وجود ندارد.

وی موفقیت تونس در برگزاری انتخابات را صدور این پیام برای جهان دانست مبنی بر اینکه ایدئولوژی تونس همچنان با موفقیت ادامه دارد و نیازمند حمایت بیشتر است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.