صفحه اصلی / استان ها / استان سمنان پیشتاز در اهدای مستمر و شاخص اهدای خون
استان سمنان پیشتاز در اهدای مستمر و شاخص اهدای خون

استان سمنان پیشتاز در اهدای مستمر و شاخص اهدای خون

سمنان-اهدای مستمر خون پس از رسیدن به اهدای خون صد درصد داوطلبانه در دستور کار سازمان انتقال خون قرار گرفت و پس از آن هر سال شاهد رشد اهدای مستمر خون بودیم و امروز این آمار به 54 درصد رسیده است.

سمنان-اهدای مستمر خون پس از رسیدن به اهدای خون صد درصد داوطلبانه در دستور کار سازمان انتقال خون قرار گرفت و پس از آن هر سال شاهد رشد اهدای مستمر خون بودیم و امروز این آمار به ۵۴ درصد رسیده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، رشد آمار اهدای مستمر در همه استانها به یک شکل نبوده است و برخی از استانها در این زمینه از دیگران پیشی گرفته اند.

در حال حاضر استانهای سمنان با ۷۹ درصد اهدای مستمر، استان بوشهر با ۷۲ درصد و سپس استان یزد با ۷۱ درصد اهدای مستمر بیشترین توفیق را در این زمینه به دست آورده اند.

دکتر بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون در این مورد می گوید: بررسی آمار اهدای خون و شاخص های آن در استان سمنان نشان می دهد اهدای مستمر در این استان از سایر استانها پیشی گرفته و به مرز ۸۰ درصد رسیده است.

وی می افزاید: این استان از نظر شاخص اهدای خون به ازای هر هزار نفر نیز از استانهای دیگر گوی سبقت را ربوده است و نسبت به متوسط کشوری اهدای خون شاخص بالاتری را به خود اختصاص داده است.

دکتر حاجی بیگی با اعلام شاخص اهدای خون در کشور که ۲۶ نفر به ازای هر هزار نفر است گفت: در استان سمنان این شاخص به بیش از ۴۶ درصد به ازای هر هزار نفر رسیده است که از سایر استانهای کشور به موفقیت بالاتری دست یافته است.

وی افزود: هم اکنون سه استان سمنان ، مازندران و یزد به ترتیب با شاخصهای ۴۶درهزار ، ۴۰ درهزار و ۳۵ در هزار، بیشترین آمار اهدا کننده به ازای هزار نفر جمعیت را به خود اختصاص داده اند.

بررسی موفقیت استانهای مختلف در زمینه انتقال خون نیازمندپژوهشهای بوم شناسی فرهنگی اهدای خون است تا بتوان الگوهای این موفقیت را در سایر نقاط کشور نیز به کار برد.

همچنین مطالعه کنید:

طوفان ۷۶۹ نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد

به گزارش کسب و کار نیوز، مجید محبی روز شنبه ۲۴ تیر اظهارکرد: در پی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.