صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / یادداشتی که نظر بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب را به خود جلب کرد
یادداشتی که نظر بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب را به خود جلب کرد

یادداشتی که نظر بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب را به خود جلب کرد

زمانی که از یکی از راهروهای نمایشگاه کتاب در شبستان مصلی گذر می کردم، چشمم به غرفه ای خورد که بازدیدکنندگان زیادی مقابل آن ایستاده بودند، برخی کتاب می خریدند و تعدادی نیز سرگرم خواندن یادداشتی بودند که در دیوار غرفه خودنمایی می کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مضمون یادداشتی که در غرفه یکی از ناشران در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نظرها را به خود جلب کرده بود چنین بود: «رفتار غیر فرهنگی نشر شهر و شهرداری، نزدیک به دو سال است از خرید کتاب ناشران توسط نشر شهر وابسته به شهرداری تهران برای نمایشگاه «یار مهربان» می گذرد و هنوز پول ناشران را نپرداخته اند، هیچکس از نشر شهر و شهرداری پاسخگو نیست، گذشتگان بد بودند، کجایید مدعیان فرهنگ»
وقتی از مدیر مسئول انتشارات آشنایی درباره این یادداشت سوال کردم، گفت: شهردار تهران دو سال پیش و قبل از انتخابات سال ۹۶ با هدف برپایی نمایشگاه یار مهربان، از تعدادی از ناشران کتاب خریداری کرد در حالیکه تا امروز وجه کتابها به هیچ یک از ناشران پرداخت نشده است.
جعفر سید ارقام این خریدها را متفاوت و تا دهها میلیون تومان اعلام و اضافه کرد: همه این ناشران طی نامه ای به شهرداری و اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران خواستار رسیدگی به این مساله و بازگشت سرمایه خود شدند؛ پولی که الان از ارزش آن بسیار کاسته شده است.
وی با انتقاد از عملکرد شهرداری به برخی از آنها اشاره کرد و ادامه داد: این سازمان در پروژه های مختلف، پول های کلان به پیمانکاران می پردازد اما بدهی خود به این تعداد از ناشران را که با هدف ترویج کتاب خوانی، اقدام به فروش کتابهای خود کرده اند، نمی پردازد.
این شاعر و منتقد ادبی، یکی از رویکردهای سازمان شهرداری را فرهنگی اما این برخورد با ناشران را غیر فرهنگی دانست و افزود: گرچه در برگزاری این جشنواره از عنوان لطیف یار مهربان و موضوع شیرین اهدای کتاب استفاده شد اما رفتار شهرداری در برخورد با ناشران یاد شده، حکایت از نامهربانی دارد.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۲ اردیبهشت ماه با شعار «نه به کتاب نخواندن» آغاز شده و به مدت ۱۰ روز در مصلای امام خمینی (ره) دایر است.
فراهنگ** ۱۸۸۰**۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

چند آمار جالب از متفاوت‌ترین گزارش سال

به گزارش کسب و کار نیوز، در این گزارش که در قالب ۲ برگه امتحانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.