صفحه اصلی / استان ها / کردستان / کردستان در لبه تکنولوژی دنیا
کردستان در لبه تکنولوژی دنیا

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان اعلام کرد:

کردستان در لبه تکنولوژی دنیا

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان با اعلام اینکه خوشبختانه مخابرات کردستان از تکنولوژی روز دنیا عقب نیست، گفت: مخابرات در کردستان در لبه تکنولوژی دنیا قرار دارد و بسترهای جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا در استان فراهم شده است.

مخابرات

به گزارش کسب و کار نیوز، ،آزاد حکمت امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت) در سمینار آشنایی با «شبکه نورونتا» که در آمفی تئاتر سرای سالمندان سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه امروزه فضای ارتباطی و اطلاعاتی از الزامات حوزه‌های شخصی و حقوقی است، اظهار کرد: فضای ارتباطات و اطلاعات گستره وسیعی از زندگی شخصی و سازمان‌های خدمت‌رسان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از خدمات بر بسترهای فناوری اطلاعات و ارتباطات محقق می‌شود، افزود: بر این اساس بدیهی است که فراهم سازی امنیت این بسترها برای مشترکین آن از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان با اعلام اینکه مخابرات بر اساس رسالت ذاتی خود، وظیفه آموزش، فرهنگ‌سازی و هماهنگی استفاده از این بسترها را عهده دار است، گفت: برگزاری سمینارهای آموزشی بر حسب حساسیت‌ها و نیازهای زمان‌های مختلف در راستای تحقق این وظیفه است.

وی با تأکید بر اینکه تلاش مخابرات ارائه بستری امن و مطمئن به مشترکین است، ادامه داد: شبکه اطلاعاتی و ارتباطی نورونتا در درون سازمان‌ها ظرفیت بالای اطمینان و امنیت را برای گردش اطلاعات الکترونیکی فراهم می‌سازد.

حکمت با اعلام اینکه خوشبختانه مخابرات استان کردستان از تکنولوژی روز دنیا عقب نیست، گفت: مخابرات در کردستان در لبه تکنولوژی دنیا قرار دارد و بسترهای جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا در کردستان فراهم شده است.

کردستان در حوزه فیبر نوری جزو استان‌های پیشتاز است

حکمت در ادامه با بیان اینکه استان کردستان در بحث تلفن همراه با دسترسی به آخرین نسل تکنولوژی در بالاترین سطح تکنولوژی ارتباطی قرار دارد، تصریح کرد: در تمامی ۳۰ شهر و بسیاری از روستای‌های سطح استان اینترنت نسل ۳ و ۴ تلفن همراه فعال است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان با اعلام اینکه یکی از تکنولوژی‌های دیگر که طی یکسال اخیر در سطح استان به بهره‌برداری رسیده است، شبکه Tellabsدیتا است، خاطرنشان کرد: از سال قبل ۳۰ هزار مشترک در این پهنه ظرفیت‌سازی انجام شده است.

حکمت گریزی به مقوله فیبر نوری زد و گفت: در بحث استفاده از فیبر نوری نیز تلاش شده است تا کل شبکه فیبر نوری که بالغ بر چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر است فعال شود که این حجم به نسبت ساختار، جمعیت و جغرافیای استان بسیار بالا بوده و به همین خاطر کردستان را در مجموع استان‌های پیشتاز در این حوزه قرار داده است.

حمایت از کالای ایرانی از الویت‌های مخابرات کردستان است

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان یکی دیگر از مسئولیت‌های مخابرات را حمایت از تولیدات داخلی دانست و اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است یکی از پیشرفته‌ترین حوزه‌های سطح فیکس توسط یک برند داخلی که حدود ۱۴۰ هزار شماره را زیر پوشش قرار داده است فعال شده است.

حکمت ادامه داد: در این رویه، خط‌مش تعریف شده ادامه خواهد یافت و با تکیه بر توان و تخصص نیروهای بومی منطقه شاهد شکوفایی بیش از پیش مخابرات خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه هرچه در حوزه مخابرات به روزتر باشیم، نیازهای تکنولوژی و نیازهای مردمی بهتر مرتفع خواهد شد، افزود: این تلاش زمینه ساز ارتقاء سطح رفاه عمومی مردم خواهد شد.

حکمت دیگر اقدام مفید مخابرات در راستای پاسخگویی به نیاز مشترکان خود را فزایش ظرفیت پهنای باند بر روی کابل مسی در حدود ۲۰ تا ۳۰ مگ در افزایش سرعت اعلام و خاطرنشان کرد: امید است همکاری و همدلی مجموعه ارتباطی استان بتواند در رشد و شکوفایی ارتباطی که زیر بنای توسعه استان است، بیش از پیش موفق عمل نماید.  

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.