صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / وزارت راه پاسخ هفت نامه درباره مالیات خانه های خالی را نمی دهد
وزارت راه پاسخ هفت نامه درباره مالیات خانه های خالی را نمی دهد

وزارت راه پاسخ هفت نامه درباره مالیات خانه های خالی را نمی دهد

معاون سازمان امور مالیاتی کشور از ارسال هفت نامه از سوی این سازمان و همچنین وزارت اموراقتصادی و دارایی به وزارت راه و شهرسازی درباره راه اندازی «سامانه ملی املاک و اسکان کشور» خبر داد که «تاکنون به هیچ یک از آنها پاسخ داده نشده است».

«احمد زمانی» توضیح داد: وزارت اموراقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی با هدف پیگیری و اطلاع از روند انجام کار، در سی ام آبان و نهم و هفدهم دی ماه ۱۳۹۴، هجدهم اسفند ۱۳۹۵، بیست و دوم مرداد و پانزدهم مهر و بیست و هفتم اسفند ۱۳۹۶ با وزیر راه و شهرسازی، معاون و دبیر کمیته ملی اسکان آن وزارتخانه مکاتبه داشتند.
زمانی یادآوری کرد: با گذشت بیش از ۲سال از تصویب قانون مالیات های مستقیم در تیرماه ۱۳۹۴، تاکنون سامانه ملی املاک راه اندازی نشده است.
وی افزود: بر پایه تبصره ۷ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم «وزارت راه و شهرسازی موظف است، حداکثر ۶ماه پس از تصویب قانون مالیات‌های مستقیم در سی و یکم تیرماه ۱۳۹۴، سامانه ملی املاک و اسکان کشور را ایجاد کند».
این سامانه باید به طوری طراحی شود که در هر زمان، امکان شناسایی برخط مالکان و ساکنان یا کاربران واحدهای مسکونی، تجاری، خدماتی، اداری و پیگیری نقل و انتقال املاک و مستغلات به صورت رسمی، عادی، وکالتی و غیره در همه نقاط کشور فراهم شود؛ وزارت راه و شهرسازی نیز باید امکان دسترسی برخط به سامانه را برای سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد کند.
وی تاکید کرد ایجاد نشدن این سامانه پس از گذشت ۲سال از تاریخ تصویب، موجب تضییع حقوق دولت شده است.
زمانی گفت: هرگونه اقدام برای اجرای این قانون و اخذ مالیات از خانه های خالی به در اختیار داشتن اطلاعات از طریق اتصال به این سامانه نیازمند بوده که امید است در راه اندازی آن، تسریع شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه واحد مسکونی خالی در کل کشور وجود دارد که مالیات‌ستانی از آنها به ایجاد سامانه ملی املاک و اسکان منوط است.
وزیر راه‌ و شهرسازی بتازگی درباره ایجاد سامانه ملی اسکان گفت معاونت مسکن و ساختمان این وزارتخانه در حال پیگیری راه‌اندازی سامانه دریافت مالیات از خانه‌های خالی از سکنه است.
«عباس آخوندی» تاکید کرد این سامانه بزودی به مرحله اجرا می‌رسد که مسوول آن سازمان امور مالیاتی است و وزارت راه و شهرسازی به آن سازمان کمک می کند.
مقام های سازمان امور مالیاتی و وزارت اموراقتصادی و دارایی، وزارت راه و شهرسازی را مسوول ایجاد سامانه ملی اسکان می دانند.

اقتصام*۱۰۷۰*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

حمل ۲۴۰ هزار تن کالا از طریق ناوگان ایرانی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درمراسم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.