صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / ملی‌پوش بوکس: توجه به سبک‌وزن‌ها بیشتر است
ملی‌پوش بوکس: توجه به سبک‌وزن‌ها بیشتر است

ملی‌پوش بوکس: توجه به سبک‌وزن‌ها بیشتر است

عضو تیم ملی بوکس ایران گفت: توجه سرمربی تیم ملی به سبک وزن‌ها بیشتر شده است.

امید احمدی‌صفا

امید احمدی‌صفا در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نتایج خوب تیم ملی بوکس ایران در مسابقات قزاقستان، ‌توضیح داد: همانطور که همه می‌دانند بهترین بوکسورهای سبک وزن جهان، در آسیا هستند و کار سختی را در این رقابت‌ها پیش رو داشتیم. سخت‌ترین حریف من بوکسور قزاق بود که خوشبختانه در یک مبارزه خوب او را از پیش رو برداشتم. همانطور که ایران مهد کشتی است، قزاقستان هم مهد بوکس است و در همه‌ی تورنمنت‌ها شاهد درخشش بوکسورهای این کشور هستیم. خوشحالم که در کنار ملی‌پوشان دیگر تیم موفق به کسب مدال(طلا) شدم.

ملی‌پوش بوکس ایران در پاسخ به این سوال، تیم ملی می‌تواند در اوزان سبک بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸جاکارتا موفق به کسب مدال شود؟ خاطرنشان کرد: در این دوره از بازی‌های آسیایی اوزان سنگین بوکس از جدول مسابقات حذف شده‌اند و باید در اوزان سبک بوکسور اعزام کنیم که تا حدودی کار را برای تیم ملی ایران سخت می‌کند. در همه دوره‌های قبل سنگین وزن‌ها برای ایران مدال آوری می‌کردند اما امیدوارم ما سبک وزن‌ها هم بتوانیم در این دوره نتایج خوبی را برای تیم ملی کسب کنیم.

وی افزود: کادرفنی نسبت به گذشته توجه بیشتری به سبک وزن‌ها دارد و قطعا این تمرینات تخصصی می‌تواند در نتیجه گیری این بوکسورها تاثیر مثبت بگذارد. کادرفنی تمرینات بوکسورها را بخش بندی کرده و الآن بیشتر تمرکز ما به روی سرعت و جابه‌جایی است.

دارنده‌ی مدال طلای تورنمنت قراقستان با بیان اینکه ملی‌پوشان بوکس باید خود را اثبات کنند، توضیح داد: احدی تشخیص داد که من به این مسابقات اعزام شوم و از نتیجه‌ای که گرفتم خوشحالم چرا که جواب اعتماد سرمربی را دادم. احدی از ملی‌پوشان می‌خواست تا خود را نشان دهند. قطعا اگر نتیجه گیری بوکس در تورنمنت‌های رو به رو خوب باشد می توان امیدوار بود که سهمیه این رشته در بازی‌های آسیای بیشتر باشد.

احمدی‌صفا گفت: اکبر احدی می‌خواهد دید جامعه را نسبت به بوکسورهای سبک وزن عوض کند و به همین دلیل توجه ویژه‌ای به این اوزان دارد. البته باید همه‌ی بوکسورها برادری خود را ثابت کنند تا شاهد توجه بیشتر مسئولان نیز به این رشته باشیم.

او در ادامه با بیان اینکه شرایط اردوهای تیم ملی نسبت به گذشته بهتر شده، تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت رئیس فدراسیون اردوهای تیم ملی با کیفیت خوبی برگزار می‌شوند هرچند با تیم‌های دیگر قابل مقایسه نیست اما نسبت به چند سال گذشته بهتر شدهه ومی‌توان به روزها خوب امیدوار بود.

قهرمانی تورنمنت قزاقستان در پاسخ به این سوال، “امید احمدی‌صفا” می‌تواند قول کسب مدال در بازی‌های آسیایی را بدهد؟ اظهار کرد: نمی‌توانم برای بازی‌های آسیایی قول کسب مدال بدهم چون کار بسیار سختی را در این رقابت‌ها پیش رو داریم. اما بدون شک تمام تلاش خود را می‌کنم تا عملکرد موفقی را در صورت اعزام، از خود نشان دهم.

او در پایان افزود: در رقابت‌های قزاقستان آقای “میلاد شیرازیان” با هزینه‌های خود در کنار تیم اعزام شدند و حتی از جیب خود نیز به بوکسورها جوایز نقدی دادند. جا دارد از او تشکر کنم، ورزش ایران به چنین افرادی نیاز دارد تا رشته‌های ضعیفی چون بوکس را حمایت کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.