صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / مطالعات علمی در حوزه علوم اعصاب شناختی در کشور گسترش می‌یابد
مطالعات علمی در حوزه علوم اعصاب شناختی در کشور گسترش می‌یابد

مطالعات علمی در حوزه علوم اعصاب شناختی در کشور گسترش می‌یابد

کارشناس ارشد ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی از برگزاری کارگاه آموزشی و تخصصی الکتروفیزیولوژی "پچ کلمپ" به منظور ترویج و گسترش مطالعات علمی در حوزه علوم اعصاب شناختی از سوی دانشگاه تربیت مدرس و این ستاد در تهران خبر داد.

علوم شناختی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر حسین عزیزی با بیان این‌که مطالعات علمی در حوزه علوم اعصاب شناختی در کشور گسترش می‌یابد، تاکید کرد: در این کارگاه تخصصی که تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه دارد، اساتید داخلی و خارجی آخرین اطلاعات و تجربیات خود در زمینه امکان مطالعه حوزه علوم اعصاب شناختی در سطح یک سلول مغزی را در اختیار محققان و علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

کارشناس ارشد ستاد علوم شناختی گفت: حدود ۷۰ نفر از دانشجویان دوره‌های دکتری پزشکی، پسا دکتری و استادیاران جوان تحت نظر اساتید مجرب حوزه الکتروفیزیولوژی از دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه شهید بهشتی و نیز پروفسور” السدر گیب” استاد دانشگاه “UCL” لندن بصورت تئوری و علمی آموزش می‌بینند.

عزیزی خاطرنشان کرد: تکنیک “پیچ کلمپ” امکان مطالعه حوزه علوم اعصاب شناختی در سطح یک سلول مغزی را برای دانشمندان امکان‌پذیر کرده است.

وی افزود: با این تکنیک می‌توان تغییرات الکتریکی نورون‌های مغز را مورد بررسی و مطالعه قرار داد و یکی از ویژگی‌های آن تولید پتانسیل عمل زبان ارتباطی نورون‌های مغزی با یکدیگر است.

عزیزی یادآور شد: در برخی از اختلالات شناختی در مغز، تغییراتی در ویژگی‌های الکتریکی سلول‌ها روی می‌دهد که از طریق این تکنیک همچنین می‌توان تاثیر داروها و مواد را در سطح یک سلول مورد مطالعه قرار داد.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر  برای توسعه زیرساخت ابزارهای الکتروفیزیولوژی در کشور ، کمک‌های فراوانی از سوی ستاد علوم شناختی صورت گرفته و چندین مرکز دانشگاهی با حمایت‌های این ستاد به چنین تجهیزات و امکاناتی مجهز شدند.

وی تصریح کرد: به منظور افزایش بهره‌وری از چنین تجهیزات با ارزشی، به هم‌اندیشی اساتید و نخبگان این حوزه نیاز است و در این کارگاه تخصصی امکان مطالعه در حوزه علوم اعصاب شناختی در سطح یک سلول مغزی در اختیار علاقه‌مندان و محققان قرار می گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.