صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / مرجع رسمی انتشار آمارهای ازدواج و طلاق کدام سازمان است؟
مرجع رسمی انتشار آمارهای ازدواج و طلاق کدام سازمان است؟

مرجع رسمی انتشار آمارهای ازدواج و طلاق کدام سازمان است؟

مدیرکل جمعیت و آمار سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: سازمان ثبت‌احوال کشور مرجع رسمی تولید و انتشار آمارهای وقایع حیاتی و بویژه آمارهای ازدواج و طلاق است.

طلاق

محمدباقر عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد:طبق ماده ۱ قانون ثبت‌احوال مصوب سال ۵۵ و تصویب شده با اصلاحی سال ۱۳۶۳ و مصوبه شورای عالی آمار در یکی از جلسات، سازمان ثبت‌احوال کشور مرجع رسمی تولید و انتشار آمارهای وقایع حیاتی است.

مدیرکل جمعیت و آمار سازمان ثبت‌احوال کشور با بیان اینکه منشاء همه آمارها یکسان است، اظهار کرد: آن چیزی که مرجع رسمی بوده و دولت نیز به آن استناد می‌کند آمارهای ثبت‌ احوال است و اگر هم  دستگاه‌های دیگر بخواهند آمارهای ازدواج و طلاق داشته باشند باید به ثبت‌احوال مراجعه کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز،چندی پیش در خبری به نقل از رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران این موضوع مطرح شده بود که آمارهای ثبت‌احوال و ثبت‌اسناد در موضوع ازدواج و طلاق متفاوت است.

وی معتقد بود: ثبت اسناد برای سال ۹۵ حدود ۱۷۴ هزار طلاق را اعلام کرده است اما ثبت احوال آمار دیگری را اعلام می کند و دلیلش این است که مراجع مختلفی برای اعلام آمار وجود دارد که می توان با یک هماهنگی مشکل را حل کرد که در همین راستا مدیرکل جمعیت و آمار سازمان ثبت‌احوال کشور می‌گوید آن چیزی که مرجع رسمی بوده و دولت نیز به آن استناد می‌کند آمارهای ثبت‌ احوال است. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.