صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / مجوز خبرگزاری همشهری از قبل صادر شده است
مجوز خبرگزاری همشهری از قبل صادر شده است

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد :

مجوز خبرگزاری همشهری از قبل صادر شده است

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: براساس قانون مصوب، بخش های دولتی و وابسته نباید خبرگزاری داشته باشند اما مجوز خبرگزاری همشهری از قبل صادر شده است.

محمد سلطانی فر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس تصمیم دولت، کاغذ جزء ۳۳ بندی است که به آن ارز مبادله ای تعلق می گیرد بنابراین به فروشندگان کاغذ اعلام کرده ایم حتی اگر کاغذ را با نرخ رسمی ۴۲۰۰ تومان خرید و فروش می کنند باید در فاکتوری که به خریدار می دهند آن را درج کنند.
وی ادامه داد: در صورتی که دولت مابه التفاوت این قیمت ۴۲۰۰ تومانی را با نرخ ارز مبادله ای ۳۸۵۰ تومان پرداخت کند، باید این شرکت ها و فروشندگان کاغذ این مبالغ را به خریداران کاغذ برگردانند.
سلطانی فر با بیان اینکه هماهنگی ها با سندیکاها و فروشندگان کاغذ انجام شده است، گفت: هدف ما تثبیت نرخ کاغذ است تا رسانه ها مشکلی برای تهیه آن نداشته باشند.
معاون وزیر ارشاد درباره ارز یورو هم توضیحاتی ارائه کرد و گفت: از دیروز تاکنون بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان از قیمت یورو کاسته شده که خود این مساله می تواند به پایین آمدن و ثابت ماندن نرخ کاغذ کمک کند.
وی اضافه کرد: با این تمهیدات کاغذ با دلار ۳۵۰۰ تا ۳۷۰۰ تومان به دست مصرف کننده می رسد.
سلطانی فر درباره تعداد مجوزهای مطبوعاتی نیز گفت: این مجوزها روی سایت معاونت مطبوعاتی قرار می گیرد و دائم به روز می شود.
فراهنگ **۱۰۸۵** ۱۸۸۰**

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.