صفحه اصلی / سیاسی / دولت / سفر رئیس جمهور با ۲۱۵۱ میلیارد تومان سرمایه به خراسان رضوی
سفر رئیس جمهور با ۲۱۵۱ میلیارد تومان سرمایه به خراسان رضوی

سخنگوی دولت:

سفر رئیس جمهور با ۲۱۵۱ میلیارد تومان سرمایه به خراسان رضوی

سخنگوی دولت با اشاره به مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به مشهد عنوان کرد: برای این سفر تصمیم بر این شد برای 44 پروژه از اعتبارات خزانه 1799 میلیارد تومان پرداخت شود، همچنین این رقم بعلاوه 352 میلیارد تومانی که از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می شود، مجموع اعتبارات این سفر را به 2151 میلیارد تومان برای این استان می رساند.

نشست خبری سخنگوی دولت

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد باقر نوبخت در نشست شورای اداری استان خراسان رضوی که با حضور رئیس جمهور در برج سپید برگزار شد، اظهار کرد: طی سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ کل اعتبارات عمرانی این استان بالغ بر ۲۴۹۵ میلیارد تومان بوده که این اعتبار در مقایسه با اعتبارات این استان در دوره ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱، ۱۷۸۸ میلیارد تومان بود.

وی افزود: برای سال ۱۳۹۶ نیز در این استان اعتبارات عمرانی به میزان ۹۲۹ میلیارد تومان تعیین شد که به صورت میانگین ۲٫۱ برابر رشد را نشان می‌دهد.
 
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در سفر گذشته رئیس جمهور به این استان مقرر شد برای ۵۸ پروژه اعتباری بالغ بر ۱۲۲۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود. این مصوبات به جهت ضرورت‌های استان به ۱۶۸۰ میلیارد افزایش یافت که ۱۳۷ درصد رشد را نشان می دهد. البته برخی طرح‌ها هنوز نیازمند کمک است و این بدون محاسبه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی است که بابت ۱۵ درصد سهم دولت به این استان پرداخت شده است.
 
نوبخت ادامه داد: البته در کنار این امر، با سفرهای بعدی و ضرورت‌های مورد تشخیص استاندار خراسان رضوی، ۶۵۲ میلیارد تومان دیگر هم برای این استان در نظر گرفته شد که ۳۹۵ میلیارد تومان آن پرداخت شده است. رئیس جمهور خود را به این پرداخت کامل متعهد می داند تا به توسعه استان کمک شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اظهار کرد: برای این سفر تصمیم بر این شد برای ۴۴ پروژه از اعتبارات خزانه ۱۷۹۹ میلیارد تومان پرداخت شود. همچنین این رقم بعلاوه ۳۵۲ میلیارد تومانی که از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می شود، مجموع اعتبارات این سفر را به ۲۱۵۱ میلیارد تومان برای این استان می رساند.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد دولت در تخصیص و توزیع اعتبارات عادلانه است، بیان کرد: استان های دیگر که کوچک تر از این استان هستند، معمولا سطح اعتباری بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیارد تومان را دریافت می کنند. اینکه این اعتبارت در این استان به ۲۱۰۰ میلیارد تومان رسید، ناشی از نگاه عادلانه به این استان است.   
 
نوبخت با اشاره به کلیه طرح های این استان در سفر اخیر ریاست جمهور عنوان کرد: در بخش کشاورزی ۳ طرح با ۴۷۲ میلیارد تومان، ۳۷ میلیارد تومان در بخش صنعت، ۲۰ میلیارد تومان در بخش آموزش و پرورش، ۴۱۰ میلیارد تومان در حوزه عمران شهری، ۱۵ میلیارد تومان در حوزه آموزش عالی و ۲۴۲ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است. 

وی اضافه کرد: همچنین در این استان به حوزه های حمل و نقل ۴۳۰ میلیارد تومان، ورزش و جوانان ۸۹ میلیارد تومان و در گردشگری ۳۴ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خلق ثروت بخش تعاون با استفاده از ظرفیت ۷۰ همت سود سهام عدالت

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور  ضمن اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.