صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / دبی برای جذب سرمایه گذاران و کارآفرینی به بلاکچین روی می آورد
دبی برای جذب سرمایه گذاران و کارآفرینی به بلاکچین روی می آورد

دبی برای جذب سرمایه گذاران و کارآفرینی به بلاکچین روی می آورد

دبی سابقه درخشانی در بهره گیری از فناوری های مدرن دارد و حالا قرار است از بلاکچین برای جذب سرمایه گذاران سراسر دنیا استفاده کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، این شهر حاشیه خلیج فارس طی پروژه ای با عنوان Blockchain Business Registry برای کمک به سرمایه گذاران و کارآفرینان در مراحل مختلف از اخذ مجوزها گرفته تا راه اندازی و مدیریت کسب و کار، از بستر بلاکچین استفاده خواهد کرد.
فاز آزمایشی این پروژه در یکی از مهم ترین مناطق آزاد منطقه به نام «پارک فناوری» پیاده سازی می شود. «سامی الکاظمی»، مدیر کل «دپارتمان توسعه تجارت» اهداف پروژه مذکور را اینگونه شرح می دهد:

این طرح پایه ای برای ایجاد دفتر کلی مجازی است که در دبی، امارت و منطقه پیشرو بوده و سرمایه گذاری و اداره کسب و کار را به تجربه ای بی نظیر و هوشمند تبدیل خواهد کرد.

این نخستین بار نیست که از بستر بلاکچین و ارزهای مجازی در امارات استفاده می شود. در مهر ماه سال گذشته دولت دبی نخستین ارز دیجیتالی رسمی خود به نام emCash را بر پایه فناوری بلاکچین معرفی کرد.
بلاکچین

دبی که «شهر آینده» نام گرفته، قصد دارد آینده اقتصادی اش را بر پایه پلتفرم بلاکچین بنا کند و ارائه ارز دیجیتالی emCash نخستین گام در این مسیر طولانی بوده است.

مسئولان این شهر با توجه قابلیت های بلاکچین در ایجاد شفافیت مالی و جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی در موارد دیگری نظیر ثبت ورود و خروج، صدور ویزا، معاملات املاک و غیره نیز به استفاده از این فناوری روی آورده اند.
آنها علاوه بر پروژه های مذکور قصد راه اندازی یک بازار مجازی را برای مسافران دارند که در انتخاب مکان های متعدد توریستی به آنها کمک می کند. تمامی این طرح ها بخشی از برنامه Dubai 10X برای توسعه هرچه بیشتر دبی به شمار می روند

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.