صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / جنبش النهضه پیشتاز انتخابات محلی تونس
جنبش النهضه پیشتاز انتخابات محلی تونس

نتایج اولیه نشان داد؛

جنبش النهضه پیشتاز انتخابات محلی تونس

جنبش اسلام‌گرای النهضة تونس در نخستین انتخابات شهرداری‌ها پس از انقلاب این کشور در سال ۲۰۱۱ در میان اقبال کم‌رنگ تونسی‌ها در صدر است.

پیروزی جنبش النهضه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت شبکه المیادین، مراکز اخذ رای درهای خود را ساعت ۱۸ بعد از ظهر به وقت محلی روز یکشنبه در میان مشارکت ضعیف تونسی‌ها در نخستین انتخابات شهرداری‌ها از زمان گذار دموکراسی در این کشور از سال ۲۰۱۱ بستند.

محمد تلیلی منصری، رئیس هیئت عالی مستقل انتخابات تونس اعلام کرد، میزان نهایی مشارکت در انتخابات شهرداری‌ها در تاریخ شش مه ۲۰۱۸، ۳۳٫۷ درصد بود و تنها یک میلیون و ۷۹۶ هزار و ۱۵۴ تن در انتخابات شرکت کردند. این درحالی است که رای‌گیری در هشت مرکز اخذ رای به تاخیر افتاد.

نتایج اولیه این انتخابات حاکی از آن است که جنبش النهضه با ۲۷.۵ درصد آرا و حزب النداء با ۲۲٫۵ درصد به ترتیب اول و دوم شده‌اند.

در این راستا، یوسف الشاهد، نخست وزیر تونس از همه طرف‌های سیاسی خواست از عدم استقبال مردم از رای‌گیری در انتخابات شهرداری‌ها درس عبرت بگیرند و برای تحول گفتمان سیاسی به منظور بازگرداندن اطمینان شهروندان تلاش کنند که اساس و پایه دموکراسی است.

وی بر ضرورت هدایت گفتمان سیاسی به سمت مسائلی که برای مردم مهم هستند از جمله وضعیت اقتصادی و اصلاحات مهم مورد نیاز کشور تاکید کرد.

الشاهد گفت: میزان مشارکت در انتخابات یک شاخص منفی است به ویژه پس از اینکه تعدادی زیادی از رای دهندگان ترجیح دادند رای ندهند و ما بارها نسبت به پدیده اجتناب از امور سیاسی هشدار داده بودیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.