صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / بیش از ۲۱۵۱ میلیارد تومان در خراسان رضوی سرمایه گذاری می شود

نوبخت:

بیش از ۲۱۵۱ میلیارد تومان در خراسان رضوی سرمایه گذاری می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر اساس مصوبه سفر رئیس جمهوری، بیش از 2 هزار و 151 میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در استان خراسان رضوی در نظر گرفته شد.

محمدباقر نوبخت، دوشنبه در نشست شورای اداری و توسعه خراسان رضوی که با حضور رئیس جمهوری در برج سپید مشهد برگزار شد، افزود: در بخش کشاورزی ۴۷۲ میلیارد تومان، ۶ طرح آب ۴۵۲ میلیارد تومان، بخش صنعت ۳۷میلیارد تومان، آموزش و پرورش ۲۰ میلیارد تومان و در بخش عمران شهری و روستایی ۴۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، وی بیان کرد: همچنین در بخش آموزش عالی ۱۵ میلیارد تومان، بهداشت و درمان ۲۴۲ میلیارد تومان، حمل و نقل ۴۳۰ میلیارد تومان، ورزش و جوانان ۸۹ میلیارد تومان و در بخش گردشگری نیز ۳۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد.
نوبخت ادامه داد: رویکرد دولت در تخصیص و توزیع اعتبارات عادلانه است، برای دیگر استان ها در سفرهای استانی حدود هزار تا هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری مصوب می شود که تخصیص این رقم اعتبار برای خراسان رضوی ناشی از نگاه عادلانه دولت به دیار امام رضا(ع) است.
نوبخت افزود: کل اعتبارات عمرانی خراسان رضوی در دولت یازدهم نیز در سالهای ۱۳۹۲تا ۹۵ مبلغ ۲ هزار و ۴۹۵ میلیارد تومان بود که در مقایسه با دوره ۱۳۸۸ تا ۹۱ حدود ۱٫۴ دهم برابر شده است.
وی ادامه داد: همچنین سال گذشته اعتبارات عمرانی این استان در قالب اعتبارات ملی ۹۲۹ میلیارد تومان بود که به صورت میانگین نسبت به اعتبارات دولت دهم ۲٫۱ دهم برابر شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در سفر گذشته رئیس جمهوری به خراسان رضوی مقرر شده بود برای ۵۸ طرح بالغ بر یکهزار و ۲۲۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری شود که این مبلغ به جهت ضرورتهای استان به یکهزار و ۶۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت و ۱۳۷ درصد نسبت به مصوبه پرداخت صورت گرفت.
نوبخت افزود: این مبلغ بدون محاسبه یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بابت سهم ۱۵ درصدی دولت به استان است و در کنار آن در سفرهای بعدی به استان نیز ۶۵۲ میلیارد تومان دیگر برای استان منظور شد و ۳۹۵ میلیارد تومان نیز به دستور رئیس جمهوری برای این استان به سازمان برنامه و بودجه پرداخت شد.
وی تاکید کرد: البته برخی طرح ها هنوز برای تکمیل نهایی به اعتباراتی نیاز دارد و برای این سفر نیز برای ۴۴ طرح از اعتبارات خزانه یکهزار و ۷۹۹ میلیارد تومان پرداخت می شود.
نوبخت تاکید کرد: دستور پرداخت این میزان اعتبار از سوی رئیس جمهوری صادر و هر نوع قصور و تقصیر در انجام این وظایف متوجه سازمان برنامه و بودجه است.
۷۵۰۵/۵۱۳۲

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.