صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / برنامه دانشگاه فردوسی برای ایجاد مرکز نوآوری و شکوفایی

برنامه دانشگاه فردوسی برای ایجاد مرکز نوآوری و شکوفایی

رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ما باید در سال جاری بتوانیم توانمندی‌هایمان را در حوزه کارآفرینی و ظرفیت تولید فناوری بومی افزایش دهیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محمد کافی، با بیان اینکه ما در سال ۹۷ برنامه‌ داریم که اهداف، ماموریت‌ها و شاخص‌های مهمی که در سند راهبردی دانشگاه فردوسی پیش‌بینی شده را به اجرا برسانیم، اظهار کرد: ما برای سال جاری برنامه داریم که همت بیشتری برای جذب دانشجویان نخبه و مستعد در دانشگاه فردوسی مشهد داشته باشیم. ایجاد بستر مطالعه دانش‌آموزان ممتاز در تعطیلات نوروزی در دانشگاه تا بازدیدهای مکرر و حضور آنان در محیط دانشگاه و حضور دانشگاهیان در محیط دبیرستان‌ها از جمله اقداماتی است که در جهت جذب دانشجویان مستعد انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای کیفی و کمی حوزه‌های آموزش، پژوهش و فناوری در دستور کار دانشگاه فردوسی است، ادامه داد: آن چیزی که حائز اهمیت است، این است که در سال جاری به آمار کمتر توجه کنیم و بتوانیم توانمندی‌هایمان در حوزه کارآفرینی و ظرفیت تولید فناوری را افزیش دهیم و در جهت ایجاد ارتباط بیشتر با جامعه و صنعت توفیقات بیشتری داشته باشیم.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: تقویت هویت و تعلق سازمانی جامعه دانشگاهیان دانشگاه فردوسی به این دانشگاه مساله‌ای است که بیش از گذشته در سال جاری اهمیت دارد. دانشجویان سرمایه‌های این دانشگاه هستند، لذا تلاش خواهیم کرد که تعلق و علاقه آنان را به دانشگاه با ارائه خدمات بهتر و ایجاد صمیمت افزایش دهیم.

کافی با علام اینکه شعار دانشگاه فردوسی در سال ۹۷ “دانشگاه پاسخگو” خواهد بود، تاکید کرد: استقرار مدیریت اثربخش، پاسخگو و مبتنی بر خرد جمعی از برنامه‌هایی است که امسال به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: با وجود تلاش‌هایی که دولت تدبیر و امید مبذول کرده که اعتبار مناسبی در اختیار دانشگاه بگذارد، ما نیز تلاش می‌کنیم که درآمد کسب کنیم و این درآمد و منابع اعتباری را به شکل موثر هزینه کنیم. در جهت هزینه‌کرد منابع تلاش زیاد خواهیم کرد.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ایجاد تعاملات سازنده با مراکز علم و فناوری در داخل کشور و همچنین تعقیب سیاست گسترش دیپلماسی علمی از برنامه‌های جدی دانشگاه در سال ۹۷ خواهد بود.

کافی با اشاره به اینکه امروز ضوابط دست و پاگیر و زمان‌بر از جمله مشکلاتی هستند که تشکل‌های دانشجویی، نهادهای فعال و اعضای هیات علمی با آن مواجه هستند، بیان کرد: امسال تلاش می‌کنیم تا حدامکان مسیرهای انجام فعالیت‌های علمی و فوق برنامه را در دانشگاه فردوسی تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: ایجاد فضای نشاط و امید از اولویت‌هایی است که در گذشته به آن توجه شده و امسال نیز سعی می‌کنیم این بستر امید و نشاط را در حین حفظ آرامش و احترام به ارزش‌ها رعایت کنیم.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد با اعلام اینکه ما شعارمان تحقق دانشگاه سبز است، اظهار کرد: امسال باید پیاده‌روی، ورزش، دوچرخه‌سواری در دانشگاه فردوسی ترویج شود تا دانشگاه بتواند به معنای کامل دانشگاه سبز باشد. در این راستا مصرف منابع به‌ویژه انرژی فسیلی و تجدیدپذیر در دستورکار است.

کافی با بیان اینکه از سال گذشته برنامه‌ریزی کردیم که در دانشگاه فردوسی مرکز نوآوری و شکوفایی ایجاد شود تا صنایع بخش توسعه و تحقیق خود را در دانشگاه مستقر کنند، ادامه داد: دانشگاه این آمادگی را دارد که فضا و دستگاه‌ها و تجهیزات لازم را در اختیار صنعت بگذارد تا در جهت ارتقای کیفی محصولاتشان تلاش کنند.

وی اضافه کرد: دانشگاه فردوسی در جهت مهارت‌افزایی دانشجویان تلاش می‌کند که دانش آموختگان کارشناسان ماهر و توانمندی در جامعه باشند؛ در این جهت سعی می کنیم که اولویت‌های دانشگاه را به سمت مهارت افزایی سوق دهیم. همچنین از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان که توسط دانش‌آموختگان دانشگاه فردوسی تشکیل شود، حمایت ویژه می‌شود.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید براینکه در سال گذشته صندوق پژوهش و فناوری خراسان که یک شعبه در دانشگاه فردوسی است، به خوبی تقویت شده و افزایش سرمایه داشته است، خاطرنشان کرد: تلاشمان بر این است که این صندوق بتواند حمایت مناسبی از کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور داشته باشد تا در جهت تحقق دانشگاه کارآفرین گام برداریم.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.