صفحه اصلی / اصناف / موافق حمایت از کالای ایرانی هستیم
موافق حمایت از کالای ایرانی هستیم

رئیس اتاق اصناف مریوان

موافق حمایت از کالای ایرانی هستیم

رئیس اتاق اصناف مریوان گفت: ما موافق حمایت از کالای ایرانی هستیم و در همین راستا می‌گوییم تنها به اندازه نیاز کالا وارد شود.

رئیس اتاق اصناف مریوان گفت: ما موافق حمایت از کالای ایرانی هستیم و در همین راستا می‌گوییم تنها به اندازه نیاز کالا وارد شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ، عبدالله مرادی در ابتدا با اشاره به تعطیلی بازار در شهرهای مرزی کشور گفت: «پس از بسته شدن مرز، بازار به حالت نیمه‌تعطیل درآمده و کالا در بازار وجود ندارد. بازارهای مریوان به مدت ۳ روز تعطیل بودند اما پس از حضور در بازار و رایزنی جدی با فرماندار و وعدها‌هایی که به بازاریان داده شد، بازار هم شرایط عادی خود را پیدا کرد.» وی با اشاره به حضور مدیران دولتی در کردستان برای بهبود فضای حاکم بر بازار شهرهای مرزی غرب ایران گفت: «پس از این‌که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان حاضر شد، همراه با جمعی از معتمدان مریوان جلسه‌های متعددی برگزار کردیم تا مشکل ما برطرف شود، اما هنوز منتظر جواب دولت هستیم چرا که قرار بر حل معضل در هیات دولت گذاشته شده است.» رئیس اتاق اصناف مریوان افزود: «معتقدم مرز باید باز شود و البته با قاچاق کالا هم مبارزه جدی شود. ما موافق حمایت از کالای ایرانی هستیم و در همین راستا می‌گوییم تنها به اندازه نیاز کالا وارد شود. اینجا منطقه‌ای گردشگری است و مسافران در سفر به کردستان ممکن است برای خودشان وسیله‌ای _ معمولا لوازم خانگی خریده می‌شود _ بخرند.» او به افزایش قیمت دلار اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر نرخ دلار در بازار آزاد روند صعودی به خود گرفته و در یک ماهه و نیم گذشته، قیمت یخچال ۲ میلیون تومان افزایش داشته و یا ماشین ظرفشویی با یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت مواجه بوده است. طوری که قیمت در بازار ما و نمایندگی‌های تهران برابر شده است.» مرادی در مورد بازار هم گفت: «بازار بانه بیش از ۲۰ روز است که به حالت تعطیل درآمده و حتی سوپرمارکت‌ها هم نیمه‌تعطیل هستند؛ طوری که مردم به سختی می‌توانند خرید کنند. در شهر بانه بین ۱۰ تا ۱۲ هزار واحد صنفی مشغول به کار هستند.» وی در پایان به انتخابات اتاق اصناف این شهر هم اشاره کرد و افزود: «۱۲ اتحادیه در مریوان داریم و ۱۱ کاندیدا در دوره هفتم انتخابات اتاق اصناف ثبت نام کردند.»

همچنین مطالعه کنید:

فرصت یکماهه به مشاورین املاک برای گرفتن شناسه یکتا

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسین جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.