صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / سوال و جواب شورایی‌ها از کاندیدای شهرداری تهران
سوال و جواب شورایی‌ها از کاندیدای شهرداری تهران

سوال و جواب شورایی‌ها از کاندیدای شهرداری تهران

در شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، پس از ارائه برنامه‌های سمیع الله حسینی مکارم - یکی از کاندیداهای تصدی پست شهرداری تهران، اعضای شوران سوالات خود را از این کاندیدا مطرح کردند.

شورای شهر تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد مسجدجامعی نیز خطاب به این کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران گفت: شما به تعامل میان شهرداری تهران با مجموعه دولت و شورا اشاره کردید. لطفا برنامه خود را برای دریافت مطالبات شهرداری از دولت مطرح کنید. همچنین وظایفی که قرار بود به شهرداری‌ها واگذاری شود نیز چگونه پیگیری خواهید کرد؟

وی افزود: رفع تبعیض از شهر و شهروندان و یا توانمندسازی محرومان و فقرا مباحث مهمی است که مورد توجه شورا و مجموعه شهرداری بوده است. برنامه خود را در این حوزه مطرح کنید و همچنین عنوان کنید که چه راهکاری برای مشخص کردن مرز میان وظایف شهرداری تهران با سایر دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف را مشخص خواهید کرد. همچنین موضوع مدیریت بحران برای تهران را چگونه مدیریت خواهید کرد؟

پاسخ حسینی مکارم به سوالات شورایی‌ها

در ادامه این جلسه سمیع الله حسینی مکارم – کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر تهران، گفت: من در سال ۱۳۷۵ وارد شهرداری تهران شدم. پنج سال بود که در این مجموعه کارمند بودم که اعلام کردند می‌توانند کارمندانی که سابقه پنج ساله دارند، عضو تعاونی مسکن شوند. به دلیل اینکه تعاونی‌های مسکن معمولا پاسخگو نیستند، رغبتی برای ثبت نام نداشتم، اما با اصرار همکاران ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کردم و عضو این تعاونی شدم.

وی افزود: پس از دو سال اعلام کردند که به من سهم داده خواهد شد. در مرحله بعد شروع به واگذاری واحدها کردند و گفتند که ۷۴ متر مربع بنا به تقسیم بندی سهم من شده است و با توجه به رعایت عدالت و طبقه واحدهای واگذار شده، ۷۴ متر برای من در دو واحد به صورت مشاع واگذار شد، پول آن را نقدا پرداخت کردم، اما قیمت بر اساس قیمت تمام شده محاسبه شد.

وی همچنین متن حکم دادگاه مبنی بر برائت وی از حضور در لیست دریافت املاک نجومی را در صحن شورا قرائت کرد.

حسینی مکارم در بخش دیگری از پاسخ به سوالات اعضای شورا به موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و افزود: قطعا این موضوع به عنوان یکی از اولویت‌های شهرداری تهران محسوب می‌شود و باید به آن توجه ویژه‌ای داشت و با اختصاص اعتبارات لازم در جهت نوسازی بافت‌های فرسوده حرکت کرد. البته کنترل و نظارت دقیق بر روی ساخت و سازها در حال حاضر در شهر تهران وجود ندارد که شهرداری تهران در این حوزه باید اقدامات جدی را انجام دهد.

وی ادامه داد: در مورد شفاف سازی این موضوع که چگونه توانستیم با وجود پرداخت بخشی از بدهی‌ها روال عادی شهرداری تهران را نیز طی کنیم، گفت: شهرداری‌های مناطق در دریافت عوارض بخشی از آن را به جای واریز به خزانه از مؤدی به صورت چک دریافت می‌کردند و به کارگزار می‌سپردند. ما جلوی این روند را گرفتیم و نگذاشتیم درآمدها در جاهای دیگر هزینه شود. تمام درآمدها کسر شد و ۴۰۰ میلیارد درآمد پایدار نیز برای شهرداری تهران کسب کردیم. به این ترتیب توانستیم امورات شهرداری تهران را طی کنیم.

وی در پاسخ به سوال ناهید خداکرمی – یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر دادن رای برای شهردار شدن و قبول پیشنهاد افراد برای قرار دادن در پست‌های مختلف گفت: من به هیچ عنوان در ازای قبول قرار دادن افراد در پست‌های مختلف برای گرفتن رای، این کار را انجام نخواهم داد. البته اگر فردی مدیری معرفی کند، سوابق و صلاحیت مدیر را با توجه به ملاک‌های موجود بررسی می‌کنم و اگر توانمند باشد حتما از او استفاده خواهم کرد.

وی ادامه داد: کاهش هزینه‌ها برای ما بسیار مهم است. یکی از دستورات جدی که در صورت قرار گیری در این تصدی انجام خواهم داد، واگذاری و واسپاری امور به بیرون از شهرداری تهران است که شش ماه است بر روی این موضوع کار کرده‌ایم و پکیجی را آماده کرده‌ایم. ۳۴۵ سرای محله در شهر تهران وجود دارد که نیروی انسانی در آنها مشغول به کار هستند و در خصوص بیمه آنها با تامین اجتماعی مشکلاتی را داریم. باید در ساماندهی نیروی انسانی در سراهای محل، توسعه مترو و در پکیج‌های تشویقی بازخرید بهره بگیریم.

وی در خصوص بهره‌گیری از مدیران جوان نیز گفت: قطعا در بهره‌گیری از مدیران جوان و بانوان در قالب یک همفکری اقدام خواهم کرد. در کنار نیروی جوانی، دانش، ‌ توانایی و انگیزه باید تجربه نیز وجود داشته باشد. لذا باید جوانان آرام آرام ارتقاء پیدا کنند.

وی تاکید کرد: شهردار تهران باید شهر و شهرداری را بشناسد، مسائل فنی و تخصصی را بداند و توان مدیریت داشته باشد و بر جمعیت و حیطه ماموریت‌های ده گانه تسلط داشته باشد. باید تعامل با دولت را در دستور کار خود قرار دهد و در یک تعامل صحیح دو سویه، مسائل شهر را به پیش ببرد و نهایتا خدماتی که به مردم می‌دهد، ذینفعان را راضی کند و بداند که ۹۰ درصد همه مردم باید راضی باشند و ۱۰ درصد نیز در جهت راضی نگهداشتن احزاب و گروه‌ها قدم بردارند.

وی ادامه داد: من ۳۰ سال است که در تهران در بخش‌های مختلف کار کردم و شهر تهران را به خوبی می‌شناسم. همه مجموعه‌های شهرداری را می‌شناسم. در تدوین برنامه سوم شهرداری در کنار آقای میرزایی بودم و برنامه ششم توسعه را نیز به خوبی می‌دانم. قطعا در تمامی جلسات کمیسیون‌ها و شورا حضور خواهم داشت و در جهت توسعه خدمات به مردم اقدام خواهم کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی ۲۶ همت درآمد از محل جرایم در بودجه سال ۱۴۰۳ + جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.