صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تولید هگزان در پالایشگاه کرمانشاه با روش سبز پژوهشگاه نفت
تولید هگزان در پالایشگاه کرمانشاه با روش سبز پژوهشگاه نفت

تولید هگزان در پالایشگاه کرمانشاه با روش سبز پژوهشگاه نفت

قرارداد همکاری میان پژوهشگاه صنعت نفت با پالایشگاه کرمانشاه در حوزه‌های ایجاد واحدهای هگزان و پنتان به امضاء رسید.

پالایشگاه کرمانشاه

به گزارش کسب و کار نیوز، در حاشیه نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی قرارداد همکاری علمی میان پژوهشگاه صنعت نفت با پالایشگاه کرمانشاه به امضاء رسید.

این قرارداد با حضور دکتر جعفر توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و سهراب براندیشه مدیر عامل پالایشگاه کرمانشاه به امضاء رسید.

براندیشه در حاشیه امضای این قرارداد در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه این پالایشگاه در سطح کشور اولین پالایشگاهی است که اقدام به تولید هگزان می‌کند، گفت: در حال حاضر هگزان پلیمر گرید از خارج وارد می‌شود و اگر کشور واحدی این محصول را تولید می‌کند، به روش اسیدشویی است.

وی با تاکید بر اینکه این روش مخاطرات زیست‌محیطی زیادی به همراه دارد، خاطرنشان کرد: با امضای این قرارداد روش سبزی برای تولید هگزان در پالایشگاه کرمانشاه پیاده‌سازی می‌شود.

براندیشه با بیان اینکه این روش سبز یک روش دانش‌بنیان است که با کمک پژوهشگاه صنعت نفت در پالایشگاه کرمانشاه اجرایی می‌شود، اظهارکرد: فاز اول این پروژه، تبادل قرارداد است و در گام بعدی اقدام به تولید هگزان با روش سبز خواهد شد.

مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه با بیان اینکه در این طرح، هگزان بدون بنزن تولید می‌شود، یادآور شد: در فرآیندی که با کمک پژوهشگاه صنعت نفت در این پژوهشگاه پیاده‌سازی می‌شود،‌ بنزن از ۶ تا چهار و نیم درصد به یک صدم درصد می‌رسد.

وی ظرفیت تولید واحد هگزان این پالایشگاه را ۱۲ هزار تن در سال ذکر کرد و گفت: در کنار راه‌اندازی واحد هگزان، اقدام به افزایش ظرفیت تولید پنتان می‌شود.

به گفته وی واحد پنتان پالایشگاه کرمانشاه با کمک پژوهشگاه صنعت نفت به میزان ۱۲ هزار تن می‌رسد.

براندیشه با تاکید بر اینکه میزان سرمایه‌گذاری این دو طرح ۲۵ میلیارد تومان است که توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی واگذار شده است و امضای این قرارداد می‌تواند زمینه‌ای را برای توسعه کار و اشتغال در کشور فراهم کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.