صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش منوط به نظر مجلس است

معاون وزیر ورزش:

تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش منوط به نظر مجلس است

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان گفت: دولت لایحه مربوط به انفکاک معاونت جوانان از وزارت ورزش و جوانان را به مجلس داده و نمایندگان مردم در این خصوص تصمیم‌گیری خواهند کرد.

عبدالحمید احمدی

عبدالحمید احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص بودجه‌ای که در حوزه جوانان به استان‌ها در سال ۹۷ اختصاص می‌یابد و راهکاری که وزارت ورزش و جوانان برای جلوگیری از هدر رفت این بودجه‌ها دارد، اظهار کرد: بودجه‌ها قطعا هدر نخواهد رفت، بودجه مربوطه طبق برنامه‌ریزی که معاونت ساماندهی امور جوانان اعلام کرده در استان‌ها توزیع خواهدشد. حجم گسترده‌ای برنامه برای هفته جوان و سایر ایام سال برنامه‌ریزی شده و برای اوقات فراغت جوانان، سمن‌ها و ازدواج جوانان و سایر موضوعات مهم در حوزه جوانان این اعتبارات توزیع خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم این بودجه بتواند در جهت رفع مشکلات در این بخش اثرگذار باشد.

احمدی در خصوص ارتباط میان جامعه جوان کشور با معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان هر استان تصریح کرد: یکی از کارهای عمده‌ای که در طول چهار سال گذشته انجام شده، افزایش تعداد سمن‌ها و تشکل‌های مربوط به جوانان در سراسر کشور بوده‌است. امروز به عدد بیش از ۲۰۰۰ سمن فعال در حوزه جوانان رسیده‌ایم درحالی‌که این عدد در آغاز به کار دولت تدبیر و امید زیر ۱۰۰ بود.

معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: قطعا یکی از راهکارها برای افزایش مشارکت و همکاری جوانان با وزارتخانه همین سمن‌ها و البته خانه جوان بوده‌است. این دو رکن به عنوان یک مرکز رشد اجتماعی جوانان پیش‌بینی شده و در عمده مراکز استان‌ها ایجاد شده‌است، امیدواریم تا پایان سال ۹۷ در کل کشور این مراکز را به صورت فعال داشته‌باشیم.

وی درخصوص احتمال آغاز به کار دوباره سازمان جوانان و جدایی آن از وزارت ورزش و جوانان تا پایان سال ۹۷ گفت: منتظر تصمیم مجلس هستیم، لایحه مربوط به این موضوع از سوی دولت به مجلس رفته و باید پس از تصمیم‌گیری نمایندگان مجلس در این خصوص اقدامات لازمه را انجام دهیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.