چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / تخصصی کردن آموزش ها زمینه ساز ایجاد اشتغال است

تخصصی کردن آموزش ها زمینه ساز ایجاد اشتغال است

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تخصصی‌ کردن آموزش‌ها منجر به ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا منصوری در آئین تجلیل از اساتید مرکز آموزش علمی و کاربردی شهرداری ساوه، بزرگترین نقص در حوزه آموزشی را عدم تخصصی‌بودن آموزش‌ها دانست و اظهار کرد: در شرایط رقابتی شدن جوامع، نیاز کشور ما به داشتن تخصص در تمامی امور و ابعاد قطعی است تا بتوانیم در عرصه‌های گوناگون دنیا بویژه در حوزه علمی رقابت کنیم.

وی هدفمند کردن آموزش ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: اشتباه نظام آموزشی در کشور ما این است که زیرساخت مناسب برای تخصصی کردن علوم در آن فراهم نشده است و مشتاقان علم و دانش صرفا به دنبال کسب مدرک هستند در حالیکه صرف داشتن مدرک، مسیر توسعه علمی را هموار نخواهد کرد.

منصوری در ادامه با تحسین سیستم آموزشی در مراکز علمی و کاربردی کشور گفت: سیاست آموزشی مراکز علمی کاربردی، هدفمند کردن آموزش با تکیه بر مهارت محوری و کاربردی کردن علم و دانش است که نتیجه آن توانمند شدن فارغ التحصیلان و جذب سریع در بازار کار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی بالغ بر ۹۵ درصد تولیدات کشور ما صادرات محور نیست، گفت: این آمار بیانگر آن است که دانش کافی در بین نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه توسعه ای کشور وجود ندارد و این امر متاثر از نبود آموزش واقعی در جامعه است.

وی تصریح کرد: به هر میزان که دانش عمومی افزایش پیدا کند و نیروی انسانی کشورمان توانمند و کارآفرین شود به همان میزان در تقویت تولید ملی و کارآفرینی موفق عمل خواهیم کرد و با ارتقای کیفیت تولید در سایه دانش افزایی و علم محوری می توانیم در حمایت از کالای ایرانی سیاست‌های کشور را محقق کرده و حضوری موثر در بازارهای جهانی داشته باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه با تاکید بر به روز کردن علم و دانش در کشور گفت: آموزش و پرورش کشور ما به ۵۰ سال قبل بر می‌گردد و ادامه این روند کشور را به عقب می‌راند.

وی، انقلاب در سیستم آموزشی کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: نیاز کنونی کشور، تقویت علم و دانش و تخصصی کردن فراگیری علومی است که نیازمند به روز شدن و خروج از سیستم سنتی گذشته هستند.

همچنین مطالعه کنید:

بازار کالا اجازه افزایش قیمت ندارد/ قیمت ارز کاهشی می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمدرضا فرزین درباره وضعیت بازار ارز و برنامه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.