صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / بهنام‌فر: برای قهرمانی به ژاپن می‌رویم
بهنام‌فر: برای قهرمانی به ژاپن می‌رویم

بهنام‌فر: برای قهرمانی به ژاپن می‌رویم

سرمربی تیم کاراته جوانان گفت: برای کسب عنوان قهرمانی ژاپن می‌رویم.

مهران بهنام‌فر

مهران بهنام‌فر در گفت‌وگو با ایسنا درباره مسابقه‌های قهرمانی آسیا جوانان اظهار کرد: ما اگر نمی‌خواستیم عنوان قهرمانی را به دست آوریم، قطعا در این دوره از رقابت‌ها شرکت نمی‌کردیم. هدف ما قهرمانی است. تیم ایران در دوره‌های گذشته قهرمان آسیا و جهان شد اما هیچ کدام از آن  کاراته‌کاها در رده جوانان حضور ندارند چرا که به یک رده سنی بالاتر رفته‌اند.

او افزود:‌ در رده سنی جوانان نسبت به سال گذشته تیم کم‌تجربه‌ای هستیم اما در رده سنی نوجوانان، همان ترکیب سال گذشته وجود دارد و خوشبختانه چاشنی تجربه نیز به آن اضافه شده است. به طور کلی تیم خوبی داریم و هدف‌مان تنها کسب عنوان قهرمانی در این مسابقه‌ها است چرا که یکی از آیتم‌های کسب سهمیه المپیک همین مسابقه‌ی قهرمانی آسیا است.

سرمربی تیم ملی کاراته جوانان همچنین در مورد سطح مسابقه‌ها نیز اظهار کرد: ژاپن به دلیل میزبانی در این مسابقه‌ها قطعا از این امتیاز استفاده می‌کند و تیم‌های دیگری هم در این مسابقه‌ها شرکت کرده‌اند که همگی از سطح خوبی برخوردار هستند. کار راحتی نداریم اما خوب تمرین کرده‌ایم و از آمادگی خوبی برخورداریم. امید زیادی برای کسب نتایج خوب در این مسابقه‌ها و مسابقه‌های پیش رو داریم.

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا کاراته‌کاها مصدومیت‌های جدی را هم دارند، گفت: این مصدومیت‌ها جزو لاینفک این رشته ورزشی است و در همه رده‌های سنی وجود دارد. در دور اول اردوها مچ دست یکی از ملی‌پوشان شکست اما سعی کردیم او را حفظ کنیم و اجازه خروج از اردو را به او ندادیم. شاید اصلی‌ترین مصدومیت در بین ملی‌پوشان همین یک مورد باشد اما مصدومیت‌های جزئی دیگر نیز وجود دارد که جای نگرانی ندارد.

بهنام‌فر درخصوص اصلی‌ترین رقبای نمایندگان ایران توضیح داد: قطعا خود ژاپن یکی از خوب‌های مسابقه‌ها است چرا که هر ساله در مسابقه‌های بین‌المللی و جهانی مقام اول را کسب می‌کند. عربستان نیز مربی مصری خوبی دارد و سرمایه‌گذاری کلانی بر روی این رشته ورزشی انجام داده است. قزاقستان نیز با استفاده از این مربی فرانسوی به سطح خوبی در کاراته رسیده است. همچنین تک چهره‌هایی نیز از کشورهای دیگر وجود دارند که می‌توانند برای ملی‌پوشان ما مبارزات سختی را در پی داشته باشند.

او افزود: قطعا مدال‌های کاراته بین ۷ تا ۸ کشور توزیع می‌شد اما الان مدال‌های مسابقه‌ها بین ۱۰ تا ۱۲ کشور تقسیم می‌شود که نشان از پیشرفت کاراته به دلیل المپیکی شدن دارد.

سرمربی تیم جوانان کاراته در پاسخ به این سوال که بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا چه برنامه‌ای برای تیم ملی وجود دارد توضیح داد: تنها چیزی که الان به آن فکر می‌کنیم مسابقه‌های قهرمانی آسیا در ژاپن است و هدف‌گذاری ما کسب عنوان نخست می‌باشد. البته بعد از این مسابقه‌ها آیتم دیگری برای کسب سهمیه در بلغارستان وجود دارد که باید ۱۰ تا ۱۲ روز بعد از این مسابقه‌ها عازم این کشور شویم. مسابقه‌های بلغارستان ضریب ۳، ژاپن ضریب ۶ و مسابقه‌های کرواسی که آخرین آیتم برای کسب سهمیه المپیک جوانان آرژانتین است، یکی دیگر از مسابقه‌هایی است که نفرات اول آن به صورت مستقیم راهی المپیک می‌شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.