صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / ایجاد بستر کارآفرینی و اشتغال دو وظیفه مهم شوراهای اسلامی است

فرماندار سمنان:

ایجاد بستر کارآفرینی و اشتغال دو وظیفه مهم شوراهای اسلامی است

فرماندار سمنان بابیان اینکه ایجاد بستر کارآفرینی و اشتغال دو وظیفه مهم شوراهای اسلامی است، گفت: اجرای طرح‌های اقتصادی از طریق تسهیلات بانکی رویکرد دولت برای اشتغال‌زایی محسوب می شود.

سید عباس دانایی صبح یک‌شنبه در گردهمایی شوراهای اسلامی (روستا، بخش، شهر و شهرستان) سمنان بابیان اینکه ایجاد بستر کارآفرینی و اشتغال دو وظیفه مهم شوراها است، ابراز داشت: ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها با اجرای طرح‌های اقتصادی از طریق تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت رویکرد دولت به‌منظور توسعه این مناطق محسوب می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، وی بابیان اینکه دولت در رسیدگی و توسعه روستاها توجه ویژه‌ای در اعتبارات سال ۹۷ داشته است، افزود: با توسعه روستاها از مهاجرت بی‌رویه به شهرها جلوگیری و درنهایت آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد بنابراین باید دستگاه‌های متولی زمینه ایجاد بستر اشتغال را به نحو مطلوب فراهم کنند.

فرماندار سمنان شوراها را نماد وحدت و همدلی برای مشارکت در عمران و آبادانی روستاها برشمرد و ابراز داشت: با توجه به در نظر گرفته شدن تسهیلات مناسب برای اشتغال روستایی لذا اطلاع‌رسانی در این خصوص توسط شوراها و دستگاه‌های متولی می‌تواند به ایجاد اشتغال و افزایش تولید کمک کند.

دانایی در ادامه تصریح کرد: شناخت قابلیت و ظرفیت‌های روستاها توسط شوراها امری ضروری است تا با احصاء آن بتوان جوانان روستا را به سمت کارآفرینی سوق داد لذا با توجه به اینکه افزایش میزان مشارکت مردم در اداره امور جامعه به پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی کمک می‌کند پس این تعامل دوسویه می‌تواند در پیشرفت روستا مؤثر باشد.

وی بابیان اینکه رویکرد دولت توسعه مناطق روستایی و کم برخوردار است، افزود: باید به دنبال استفاده از روش‌های نوین برای افزایش میزان تولید و بهره‌برداری در بخش‌های کشاورزی و دامداری باشیم و ازاین‌رو استفاده از ظرفیت‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا برای توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر شهر سمنان توصیه می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.