صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / اختلال در ۲ مرکز مخابراتی تهران از فردا
اختلال در ۲ مرکز مخابراتی تهران از فردا

اختلال در ۲ مرکز مخابراتی تهران از فردا

ارتباط تلفنی مرکزهای مخابراتی شهید زارعی و چیتگر برای انجام عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابلی از فردا (دوشنبه) مختل می شود.

به گزارش یکشنبه مخابرات منطقه تهران، ارتباط تلفنی مشترکان در مرکز مخابرات شهید زارعی با پیش شماره های ۴۴۱۰ تا ۴۴۱۷، ۴۴۹۴و۴۴۹۵ در محدوده خیابان های آیت ا… کاشانی، اتوبان حکیم، اتوبان شهید باکری و بلوار شقایق شمالی به مدت ۷۲ ساعت مختل می شود.
در مرکز مخابرات چیتگر از ساعت ۲ بامداد دوشنبه ارتباط تلفنی به مدت چهار ساعت با اختلال همراه است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران یازدهم اسفندماه پارسال در گفت و گو با ایرنا مشتری مداری را از اولویت های اصلی این شرکت برشمرد و از تلاش برای افزایش اعتماد مردم به این شرکت قدیمی فعال در ارتباطات کشور خبر داد.
به گفته وی، تلاش بر این است تا سرویس هایی به مردم ارائه شود که رضایت آنان را جلب کرده و بیشتر به سمت استفاده از خدمات مخابرات آیند.
صدری گفت: برنامه های بسیاری برای تحول در مخابرات ایران تدارک دیده شده است که برای این منظور گام های آغازین در سال آینده برداشته می شود.
با این همه، همچنان اختلال در مرکزهای مختلف مخابراتی بروز می کند.
آخرین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حاکی است، ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور در بازه زمانی آغاز سال ۱۳۸۶ تا پایان شهریورماه پارسال در حالی به رقم ۳۸٫۶۹ درصد رسید که در سال ۱۳۹۵ این ضریب ۳۳٫۴۳درصد و در پایان خردادماه پارسال ۳۸٫۶۱ درصد بود.
شمار تلفن های ثابت دایری کشور تا پایان سال۱۳۹۵، ۳۰ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۶۳۳ شماره بود و خردادماه پارسال به ۳۰ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۳۲۳ شماره رسید.
افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت به عدد ۳۸٫۶۹ نشان دهنده آن است که با وجود توسعه تلفن همراه در کشور و توزیع بیش از ۱۶۵ میلیون سیم کارت، هنوز تلفن ثابت جایگاه خود را در بین مردم از دست نداده و همچنان یکی از اصلی ترین وسایل ارتباطی مردم با یکدیگر است.
شمار مشترکان پهن باند ثابت کشور تا پایان اسفندماه سال۱۳۹۵، ۹ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۳ مشترک بود که در پایان شهریورماه پارسال به ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۱۸مشترک رسید.
آمار تلفن های همگانی کشور نیز تا پایان سال ۱۳۹۵ حدود ۱۱۵هزار و ۷۶۴ دستگاه بود که تا پایان خردادماه پارسال به ۱۱۵ هزار و ۵۵۰ دستگاه رسید و این امر نشانگر کاهش شمار دستگاه های تلفن همگانی در کشور در رقابت با تلفن همراه است.
شمار روستاهای دارای تلفن خانگی بر پایه آخرین گزارش دفتر بررسی های فنی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ۴۸ هزار و ۹۷۶ روستا رسید.
آخرین آمار دفتر بررسی های فنی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شهریورماه پارسال منتشر شده و تاکنون به روز نشده است.

اقتصام*۲۰۷۸*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.