صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / نخستین مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری در بورس راه‌اندازی شد
نخستین مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری در بورس راه‌اندازی شد

نخستین مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری در بورس راه‌اندازی شد

نخستین "مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری در بورس" با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، حسین عبده تبریزی فعال اقتصادی، رئیس هیئت‌مدیره کارگزاری مفید و جمعی از کارشناسان اقتصادی افتتاح شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، نخستین “مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری در بورس” با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، حسین عبده تبریزی فعال اقتصادی، رئیس هیئت‌مدیره کارگزاری مفید و جمعی از کارشناسان اقتصادی افتتاح شد.

در آغاز این مراسم رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران ضمن اشاره به‌ضرورت شفافیت همه شرکت‌ها و کارگزاران بورس گفت: یکی از برنامه‌های مهم این سازمان در سال جاری اصلاح ساختار هیئت پذیرش بورس است.

شاپور محمدی همچنین با اشاره به اینکه باید پیشنهادهای ارائه شده به سرمایه‌گذاران متناسب با سلیقه آن‌ها باشد، افزود: باید تنوع پیشنهادهای سرمایه‌گذاری گسترده باشد و توجه سرمایه‌گذاران را به سمت سرمایه‌گذاری در بورس جلب کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه سازمان بورس نمی‌تواند به سرمایه‌گذاران خدمات مشاوره‌ای بدهد، ادامه داد: وجود شرکت‌های مشاوره‌ای همچون کارگزاری مفید، این ظرفیت را ایجاد می‌کند که سازمان بورس سرمایه‌گذاران را به چنین محل‌های معتبری معرفی کند تا با روش‌های صحیح سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم انجام شوند.

رئیس سازمان بورس تهران در بخش دیگری از سخنانش افزود: دفاع از حقوق سرمایه‌گذار و کارگزار وظیفه ما است و لازمه این کار شفاف بودن کارگزاری‌ها در مواردی چون ثبت دفاتر، گردش حساب و کارهایی است که در سامانه معاملات انجام می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به ابزارهای مالی اسلامی گفت: کارگزارانی چون مفید می‌توانند با معرفی این ابزارها، در بخش تولید گام بردارند و منجر به تحقق شعار سال که استفاده از کالای ایرانی و رونق تولید در کشور است، شوند.

در ادامه این نشست، مؤسس و رئیس هیئت‌مدیره کارگزاری مفید با اشاره به اینکه در حال حاضر سهم اقتصاد ایران از نسبت ارزش دارایی‌ صندوق‌های سهامی به تولید ناخالص ملی GDP تنها نیم درصد است، بیان کرد: این در حالی است که این سهم در کشورهای پیشرفته با اقتصاد پویاتر حتی بالای ۱۰۰ درصد است.

حمید آذرخش با اشاره به سهم مردم آمریکا در چنین صندوق‌هایی افزود: در حال حاضر ۴۳ درصد خانوارهای آمریکایی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری دخیل هستند و به‌طور متوسط هر خانواده در چهار صندوق سرمایه‌گذاری می‌کند. این در حالی است که در ایران بیشترین سرمایه‌گذاری به‌صورت سپرده در بانک‌ها انجام می‌شود. در حال حاضر طبق آخرین آمار بانک مرکزی ایران در دی‌ماه سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از دارایی مردم به‌صورت سپرده در بانک‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: با این تفاسیر اگر بخواهیم اقتصاد را از این شرایط دربیاوریم و در زمره کشورهای پیشرفته قرار بگیریم، لازم است این سهم نیم درصدی را افزایش دهیم که مراکز سرمایه‌گذاری در بورس همین عمل را برای مردم انجام می‌دهند.

خیرخواه مدیر توسعه بازار کارگزاری مفید نیز با اشاره به اینکه ما از سال ۱۳۸۹ با معرفی معاملات آنلاین دسترسی عموم مردم به بازار سرمایه را فراهم کردیم، گفت: قصد داریم تا توسط این مراکز مشاوره سطح آگاهی عمومی را بالا ببریم و نگرش‌های اشتباه را هم اصلاح کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴۱ میلیون سهامدار در بورس

به گزارش کسب و کار نیوز ، مجید عشقی در گفت و گو با خبرنگار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.