صفحه اصلی / فرهنگی / موسیقی نواحی بر شور و نشاط دیار کریمان افزود
موسیقی نواحی بر شور و نشاط دیار کریمان افزود

موسیقی نواحی

موسیقی نواحی بر شور و نشاط دیار کریمان افزود

اجرای چند روزه جشنواره موسیقی نواحی در خطه کریمان بر شور و نشاط هنرمندان و علاقه مندان هنرهای بومی افزود و جان دوباره ای به اهل هنر این دیار داده است .

اجرای چند روزه جشنواره موسیقی نواحی در خطه کریمان بر شور و نشاط هنرمندان و علاقه مندان هنرهای بومی افزود و جان دوباره ای به اهل هنر این دیار داده است .
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ، حضور موسیقیدانانی از نقاط مختلف کشور هنرخیز و پهناورمان در دیار کریمان که داشته های بومی شان را بمنظور صیانت هر چه بیشتر در فضایی برابر به معرض دید عموم گذاشتند در حقیقت تبلوری از انسجام بخشی و همدلی قشری از جامعه را با قاطبه مردم نشان داد .
افتخار میزبانی ۲۰۰میهمان از ۲۱استان کشور به مدت پنج روز بار دیگر بر خصلت ارزشمند میهمان نوازی مردم کرمان مهر تائید زد و نشان داد که مردم این دیار در برهه های مختلف تاریخی این سنت حسنه و نیکو را پاس داشته و دارند.
برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان ضمن اینکه محلی برای ارائه هنر اصیل و بومی شرکت کنندگان در این رویداد هنری بوده ، فرصتی مغتنم هم برای شناخت و استفاده ظرفیت های غنی تمدنی و فرهنگی استان کرمان بوده است.
میزبانی سومین سال متوالی این حرکت فرهنگی فاخر که نشان از انسجام بخشی اقدام مختلف کشورمان دارد ،هر ساله با شور و نشاط بیشتری این جشنواره برگزار می شود.
با ابتکار مسئولان جشنواره امسال شاهد برگزاری نمایشگاه آثار و تولیدات حوزه موسیقی نواحی، نمایشگاه ساز سازی و کتاب های مرتبط بودیم.
به گفته معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای شرکت در اختتامیه این جشنواره به کرمان سفر کرده بود ،انسان در گذر عمر خود غم و شادی، بیم و امید و … را تجربه می کند و زمانی که زبان از بیان می ماند، موسیقی آغاز می شود.
سید محمد مجتبی حسینی افزود: عواطف و بیان انسانها در بستر تاریخ شکل می گیرد و با وجود غنای فرهنگی، موسیقی نواحی پیدا می شود.
وی بیان کرد: احساسات انسانی در موسیقی نواحی چنان شکل گرفته که با تمامی عواطف و قدیمی ترین نغمه ها می تواند تصویری از بلندای تاریخ و فرهنگ این سرزمین را ببینیم و به آن ببالیم.
وی با بیان اینکه موسیقی نواحی آیینه روشن گفت و گو است تصریح کرد: این موسیقی در سامان دادن رویدادها، جایگاه شایسته ای دارد.
برگزاری این جشنواره علاوه بر اینکه فضای نشاط آفرینی در استان کرمان را به دنبال داشت ثمرات و مزیت های دیگری را هم برای هنرمندان و اثار تاریخی نیز به همراه داشت .
به گفته محمد رضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این جشنوراه با حضور نماینده صندوق هنرمندان کشور، تعدادی از هنرمندان که بیمه نداشتند، مراحل بیمه آنها انجام شد.
گشایش دوباره نقاره خانه خانه بازار وکیل در میدان گنجعلیخان کرمان پس از یک تعطیلی ۲۰۰ساله را همزمان با افتتاح این دوره از جشنواره باید از دیگر ثمرات ماندگار دانست که در یادها و خاطره ها خواهد ماند.
یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از ۱۱ اردیبهشت تا ۱۴ اردیبهشت در شهر کرمان و ۱۱ شهرستان استان برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه با بیان این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.