صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / نماینده بنیاد فرهنگی یونان: تنوع موضوع نکته مهم نمایشگاه کتاب تهران است
نماینده بنیاد فرهنگی یونان: تنوع موضوع نکته مهم نمایشگاه کتاب تهران است

نماینده بنیاد فرهنگی یونان: تنوع موضوع نکته مهم نمایشگاه کتاب تهران است

نماینده بنیاد فرهنگی یونان در ایران ضمن مثبت ارزیابی کردن کیفیت نمایشگاه امسال کتاب تهران، تصریح کرد: تنوع در موضوع های مختلف از جمله نکات برجسته این نمایشگاه است.

خانم ‘کاترینا بلاموتی' روز شنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا خاطر نشان کرد: نمایشگاه کتاب تهران در مکانی بسیار زیبا و با سازماندهی خوبی برگزار شده و ناشران زیادی در این نمایشگاه حضور دارند و کتاب ها در موضوعات و حوزه های گوناگونی مشاهده می شوند.
این فعال فرهنگی کشور یونان خاطرنشان کرد: به دلیل کیفیت بالا می توان این نمایشگاه را با نمایشگاه های بین الملی در سراسر جهان مقایسه کرد.
بلاموتی درخصوص سطح همکاری های فرهنگی ایران و یونان، تصریح کرد: به نظر من همکاری های فرهنگی دو کشور از سطح خوبی برخوردار است. از یکسال پیش بنیاد فرهنگی یونان در ایران فعالیت خود را آغاز کرده است و ما تلاش کرده ایم همچون پلی ارتباطی میان دو کشور عمل کنیم.
وی افزود: در بخش فعالیت های فرهنگی برای نمونه فقط در یکسال گذشته سه گروه تئاتر ایرانی به یونان سفر کردند. از اول تا سوم ماه ژوئن(۱۱تا ۱۳ خرداد) نیز قرار است جشنواره فیلم کوتاه ایرانی در شهر آتن برگزار شود.
نماینده بنیاد فرهنگی یونان در تهران درمورد صنعت سینمای ایران نیز گفت: آنچه در سینمای این کشور برجسته و تاثیرگذار بوده کیفیت بسیار بالای سناریوها، کارگردانی ها و بازیگری ها است.
وی در ادامه افزود: از شاعران ایرانی حافظ، فردوسی و خیام را می شناسم اما ترجمه های بسیار کمی از شعرهای این شاعران به زبان یونانی در دسترس است. ما در حال ایجاد گروهی هستیم تا شاهنامه فردوسی را به یونانی ترجمه کنند.
بلاموتی همچنین در پایان این گفت و گو از گسترش فعالیت ها و همکاری های یونان و ایران در بخش گردشگری استقبال کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز، سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از ۱۲ اردیبهشت در محل مصلای امام خمینی (ره) دایر شده است و تا ۲۲ اردیبهشت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
نمایشگاه امسال در فضایی به مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع راه اندازی شده تا دو هزار و ۵۰ ناشر داخلی و ۱۳۲ ناشر خارجی کتاب های خود را عرضه کنند.
اروپام**۹۲۳۴** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه با بیان این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.