صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / کمک ۱۳۵۰میلیاردی به‌صندوق بیمه کشاورزی برای جبران خسارت‌ سرمازدگی
کمک ۱۳۵۰میلیاردی به‌صندوق بیمه کشاورزی برای جبران خسارت‌ سرمازدگی

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبرداد

کمک ۱۳۵۰میلیاردی به‌صندوق بیمه کشاورزی برای جبران خسارت‌ سرمازدگی

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از کمک سالانه ۱۳۵۰ میلیارد تومانی دولت به صندوق بیمه کشاورزی خبر داد و گفت: این صندوق خسارت‌های ناشی از سرمازدگی که ۲۲ استان کشور را تحت‌تاثیر قرار داده است را براساس ضوابط قانونی جبران می‌کند.

اسماعیل نجار

به گزارش کسب و کار نیوز اسماعیل نجار در سفر به شاهرود با ابراز تاسف از آسیب‌های وارده به کشاورزان و باغداران این منطقه اظهار کرد: دولت تا حد امکان از کشاورزان و باغداران آسیب‌دیده حمایت می‌کند.

وی با اشاره به آسیب‌های وارده به باغات و مزارع کشاورزی در ۲۲ استان کشور در جریان سرمای اخیر در اوایل بهار گفت: تغییرات اقلیمی مهمترین عامل این سرمازدگی‌ها و خسارات ناشی از آن به کشاورزان در برخی مناطق کشور است. 

نجار با بیان اینکه این تغییرات جدا از آسیب‌های وارده به کشاورزان به افزایش ۱.۷ درجه سانتیگرادی دمای هوا انجامیده است،اظهارکرد: متاسفانه خشکسالی‌های پی‌در پی مناطق وسیعی از کشور را تهدید می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور راه‌اندازی صندوق بیمه کشاورزی را از اقدامات خوب گذشته دانست و تصریح کرد: دولت با تزریق منابع لازم به این صندوق می‌کوشد تا حد امکان زیان کشاورزان را براساس ضوابط قانونی جبران کند.

وی بر لزوم بیمه کردن محصولات کشاورزی توسط کشاورزان تاکید کرد و گفت: باید فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی و دامداری بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مشکلات ناشی از کم‌آبی و خشکسالی در کشور و از جمله استان سمنان اظهار کرد: برداشت بی‌رویه از منابع سفره‌های زیرزمینی بسیاری از استان‌های کویری و حاشیه کویر و از جمله استان سمنان را تهدید می‌کند.

وی بر لزوم مدیریت مصرف تاکید کرد و گفت: بهینه سازی مصرف به‌ویژه در بخش کشاورزی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش ۹.۵ درصدی سرقت در تهران/ ورود ۵۰ موتور سنگین به ناوگان پلیس برای دستگیری سارقان

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در سومین جلسه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.