صفحه اصلی / اصناف / نمایشگاه ویترین بین المللی هر صنعت است
نمایشگاه ویترین بین المللی هر صنعت است

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت

نمایشگاه ویترین بین المللی هر صنعت است

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نمایشگاه ویترین بین المللی هر صنعت است و در رشد جهانی آن تاثیر بسزایی دارد.

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نمایشگاه ویترین بین المللی هر صنعت است و در رشد جهانی آن تاثیر بسزایی دارد.
به گزارش کیب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، افسانه محرابی در نشست رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان کفش های دستدوز که با حضور رییس اتاق اصناف ایران وشماری از تولیدکنندگان برگزار شد، افزود: «سال گذشته تمام مشکلات موجود در صنایع نساجی و پوشاک را بررسی، آسیب‌شناسی، پی‌گیری و آنالیز کردیم. در این زمینه با ایجاد کارگروهی برای ارتقای صنعت کفش موارد متعدد را با حضور رئیس اتحادیه کفاشان دستدوز در کارگروه کالبدشکافی کردیم. مشکلاتی چون مباحث مالیاتی، بانک‌ها، بیمه کارگران و…» وی با اشاره به نظارت و پی‌گیری وزیر صمت در حوزه پوشاک گفت: « وزیر صمت با توجه به اشراف به این حوزه و با توجه به موضوع استراتژی دولت‌های کشورهای صنعتی و حمایت‌شان از این حوزه، معتقدند نقش اصلی روی دوش اتحادیه‌ها و اعضای‌شان است. در این زمینه حمایت وزارتخانه و کل دستگاه‌های دولتی در جهت تولید رقابت‌پذیر خواهد بود به طوری که با گشایش مرزها هم آسیبی به این صنعت وارد نشود و توان رقابت وجود داشته باشد. یکی از این موارد نمایشگاه‌های تخصصی است. نمایشگاه داخلی و فروش موضوع مهمی نیست اما نمایشگاه ویترین بین‌المللی هر صنعت است و در رشد جهانی آن تاثیر بسزایی دارد.» محرابی درمورد مالیات بر ارزش افزوده هم گفت: «در بحث مالیات بر ارزش افزوده باید مشکل حل شود و در این مورد هم پیشنهاد صفر تا ۳ درصد است. این مسئله در دست پی‌گیری است و بسیار امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.» وی افزود: «موضوع دیگر، مواد اولیه است. مشکل ارز از سال قبل بوده و تاثیر مشهودی روی این صنعت گذاشته است اما ما در کارگروهی که با حکم وزیر تشکیل شده ، به جد دنبال و تمام موارد را حل خواهیم کرد. البته تاکید وزیر هم بر تامین مواد اولیه است.» محرابی در پایان گفت: «خبر مهم دیگر تسهیلات بازسازی و نوسازی است که از سال گذشته پی‌گیری شده و منابعی برای‌اش در نظر گرفته شده که قابل دسترسی است و می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین حداکثر نرخ سود تسهیلات ۱۰ درصد است. اگر به این رقم برسیم چرا که در بالا بردن رشد اقتصادی موثر است. به آینده این صنعت امیدواریم و تلاش می‌کنیم.»

همچنین مطالعه کنید:

تقدیر اتاق اصناف ایران از اقدامات پلیس اماکن در حفظ نظم بازار در ماه مبارک رمضان

به گزارش کسب و کار نیوز ، لذا، اتاق اصناف ایران ضمن تقدیر و تشکر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.