صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / مرغداران خراسان‌شمالی به خاک سیاه نشسته‌اند

مرغداران خراسان‌شمالی به خاک سیاه نشسته‌اند

رئیس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی گفت: جوجه‌های واحدهای پرورش مرغ این استان گرسنه‌اند.

سلامت محموله های مرغ، علاوه بر تایید اداره دامپزشکی در مرغداری، هنگام ورود به کشتارگاه نیز، توسط ناظر بهداشت مورد بررسی قرار می‌گیرند.

عباس پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه قیمت های نهاده های پرورش طیور به شدت افزایش یافته است، افزود: هم اکنون سویا با قیمت ۲۸۰۰ تومان به دست مشتری می رسد این درحالیست که این رقم در گذشته ۱۹۰۰ تومان بوده است.

وی، قیمت کنونی ذرت را ۱۸۵۰ تومان بیان کرد و ادامه داد: این رقم در گذشته ۱۲۳۰ تومان بوده است.

عباس پور خاطرنشان کرد: قیمت نهاده‌های پرورش طیور روز به روز بالا می‌رود این درحالیست که قیمت مرغ روز به روز کاهش می یابد. قیمت هر کیلوگرم مرغ در حال حاضر ۵۰۰۰ تومان بوده که این عدد در گذشته ۵۵۰۰ تومان بوده است. باید قیمت هر کیلوگرم مرغ به ۵۷۵۰ تومان برسد تا در این شرایط مرغ دار ضرر نکند.

وی تصریح کرد: بالا رفتن قیمت نهاده ها از یک سو، مشکل تامین نهاده ها از سوی دیگر موجب شده تا مرغدار با چالش مواجه شود به‌طوریکه در حال حاضر افراد توزیع کننده نهاده‌ها پول را دریافت می‌کنند اما قول بارگیری و ارسال بار را نمی‌دهند.هم اکنون نهاده های مورد نیاز طیور در کشور موجود است اما تفاوت قیمت ها سبب شده تا در بارگیری تعلل ایجاد شود.

رئیس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یک دوره جوجه ریزی ۴۵ روز است که مرغداران وارد عرصه جوجه ریزی شدند اما در این دوره گرفتار شده اند به‌طوریکه پول برای خرید بار ارسال شده اما باری هنوز برای آنها از بنادر جنوبی کشور ارسال نشده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ روز از این دور از دوره جوجه ریزی گذشته و هنوز خبری از بار نیست، گفت: جوجه ها گرسنه اند و مرغداران به خاک سیاه نشسته اند. البته مقداری نهاده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان به مرغداران استان کمک شد اما این مقدار پاسخگوی نیاز مرغداران استان نیست.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.