صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / قیمت کاغذ مطبوعات مدیریت می‌شود
قیمت کاغذ مطبوعات مدیریت می‌شود

قیمت کاغذ مطبوعات مدیریت می‌شود

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی پیش بینی کرد با تمهیدات و هماهنگی صورت گرفته با واردکنندگان کاغذ، تولیدکنندگان داخلی و همچنین بانک‌ها و نهادهای تخصیص دهنده ارز مبادله‌ای، در آینده نزدیک، قیمت کاغذ قابل مدیریت باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز از اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‎های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صاحبان نشریات و مدیران روزنامه‌ها که طی ماه های اخیر نسبت به خرید کاغذ اقدام کرده اند، باید با مراجعه به شرکت فروشنده کاغذ نسبت به ارائه مدارک، منتظر پرداخت قیمت مبادله‌ای کاغذ خود باشند.
نظر به اینکه دولت در خصوص پرداخت یارانه برای خرید کاغذ مطبوعات، مبالغی در نظر گرفته و این مبالغ از طرف دولت به شرکت‌های ذیربط پرداخت خواهد شد، نشریات و روزنامه‌ها باید منتظر این اقدام و اطلاع رسانی آن باشند و چنانچه شرکت‌ها از محاسبه و پرداخت این مبالغ مابه التفاوت، تخطی کنند، رسانه‌ها می‌باید شکایت خود را به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز، محمد سلطانی فر معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دو هفته پیش در نخستین نشست هم اندیشی با خبرنگاران حوزه رسانه ضمن تشریح اقدامات و تلاش های انجام گرفته برای حل مشکلات تأمین کاغذ مطبوعات و رسانه های مکتوب گفت: در ابتدای قبول مسئولیت در این معاونت با افزایش و کمبود کاغذ مطبوعات در کشور مواجه شدیم و بر همین اساس تلاش های فراوانی صورت گرفت تا به سمت مهار و کنترل کاغذ نشریات برویم.
به گفته وی، کاغذ بیش از۴۰ درصد هزینه روزنامه ‌ها را به خود اختصاص می‌دهد و به همین خاطر این موضوع به صورت فوری مورد پیگیری قرار گرفته و در نتیجه آن، اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومان برای واردات کاغذ محقق شد.
سلطانی فر البته به برخی رایزنی ها و اقدامات صورت گرفته در این خصوص هم اشاره کرد و گفت: مذاکرات و مکاتباتی برای راه اندازی کارخانه چوب و کاغذ مازندران انجام گرفته تا از این طریق بتوانیم بخشی از نیاز کاغذ مطبوعات کشور را مرتفع کنیم.
فراهنگ**۱۳۵۵**۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه با بیان این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.