صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / فعال فرهنگی صربستان: تبادلات فرهنگی دو کشور باید افزایش یابد
فعال فرهنگی صربستان: تبادلات فرهنگی دو کشور باید افزایش یابد

فعال فرهنگی صربستان: تبادلات فرهنگی دو کشور باید افزایش یابد

دبیر انجمن صنایع خلاق اتاق بازرگانی صربستان،نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را از رویدادهای بین المللی مهم فرهنگی دانست و خواستار افزایش تبادلات فرهنگی ایران و صربستان شد.

میرکو پریا ( Mirko Prlja) روز شنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در محل برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب،گفت: به نظرم مردم دو کشور علاقه زیادی به آگاهی از فرهنگ دو کشور دارند درحالی که امروز فقط اساتید دانشگاهی و یکسری روشنفکران در این زمینه اطلاعات دارند.
این فعال فرهنگی صربستانی که کشورش امسال مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران است ،عنوان کرد: به این دلیل که نیازی به ویزا برای سفر به هر دو کشور نیست،فرصت خوبی برای شناخت مردم ایجاد شده تا در کنار توسعه همکاری ها در زمینه گردشگری با حضور در چنین رویدادهای فرهنگی با فرهنگ یکدیگر آشنا شوند .
وی با بیان اینکه قرار است جشنواره فیلم صربستان اوایل ماه اوت ( مرداد ماه ) در ایران برگزار شود، افزود: فیلم های ایرانی در صربستان شناخته شده هستند و این مسئله می تواند ارتباطات فرهنگی میان دو کشور را بیشتر کند.
میرکو پریا همچنین عنوان کرد: از شاعران ایرانی عمر خیام و فردوسی را می شناسم و شعرهایشان را که در صربستان ترجمه شده، خوانده ام.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از ۱۲ اردیبهشت در محل مصلای امام خمینی (ره) دایر شده است و تا ۲۲ اردیبهشت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
نمایشگاه امسال در فضایی به مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع راه اندازی شده تا دو هزار و ۵۰ ناشر داخلی و ۱۳۲ ناشر خارجی کتاب های خود را عرضه کنند.
اروپام**۹۲۳۴** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه با بیان این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.