صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / ضرورت تغییر در شیوه تولید و مصرف پلاستیک
ضرورت تغییر در شیوه تولید و مصرف پلاستیک

اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت هشدار داد

ضرورت تغییر در شیوه تولید و مصرف پلاستیک

اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت خواستار اقدامی جهت کاهش آلودگی‌های سمی ناشی از پلاستیک‌های راه یافته به اقیانوس‌ها شد.

آلودگی پلاستیک

به گزارش کسب و کار نیوز، مواد پلاستیکی که وارد اقیانوس‌ها می‌شوند حاوی ترکیب‌های شیمیایی سمی هستند که خطراتی را متوجه انسان‌ها و گونه‌های دریایی می‌کند.

طبق اعلام کارشناسان لازم است تغییراتی در شیوه تولید و مصرف پلاستیک‌ها انجام شود تا سطح آلودگی ناشی از مواد پلاستیکی در اقیانوس‌ها کاهش پیدا کند.

میکروپلاستیک‌ها به ترکیب‌های شیمیایی سمی آلوده هستند. این میکروپلاستیک‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که توسط آبزیان و گونه‌های دریایی بلعیده می‌شوند و از آنجایی که وارد زنجیره غذایی می‌شوند بر سلامت انسان و سایر گونه‌های جانوری تاثیر می‌گذارند.

بیشترین نگرانی در مورد ترکیب‌های شیمیایی است که عملکرد غدد درون‌ریز را مختل کرده و بر کارکرد غده تیروئید، نرخ تولد و باروری تاثیر می‌گذارد. هر سال حدود هشت میلیون تن پلاستیک وارد اقیانوس‌ها می‌شود.

به گزارش سایت اطلاع رسانی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، به منظور کاهش مواد آلاینده در پلاستیک‌ها لازم است در طراحی محصولات پلاستیکی و تولید آنها تغییراتی اعمال شود و استفاده از مواد خطرناک به حداقل برسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.