صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / سایت گردنه رخ مرتفع‌ترین سایت برای انجام ورزش‌های هوایی
سایت گردنه رخ مرتفع‌ترین سایت برای انجام ورزش‌های هوایی

سایت گردنه رخ مرتفع‌ترین سایت برای انجام ورزش‌های هوایی

دبیر کمیته ورزش هوایی‌های چهارمحال و بختیاری سایت گردنه رخ را مرتفع‌ترین سایت برای انجام ورزش‌های هوایی در کشور دانست.

پاراگلایدر

ابوذر امیدی‌مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تا کنون ۱۴ سایت ورزش هوایی در استان شناسایی شده که از این تعداد، سایت گردنه رخ، جهانبین، دوپلان، نافچ و گردنه‌چری راه‌اندازی شده و از سایت‌های فعال استان است.

وی با اشاره به وجود هفت زیرشاخه اعم از پاراگلایدر، پاراموتور، هواپیما تک‌نفره، کایت و بانجی جامپینگ،افزود: درحال حاضر بیش از ۵۰ ورزشکار در این رشته ورزشی فعالیت دارند که ۴۵ نفر آن‌ها مرد و ۵ نفر دیگر زن هستند.

امیدی‌مقدم خاطرنشان کرد: سایت گردنه‌رخ به دلیل ارتفاع از سطح دریا بهترین سایت برای انجام این ورزش در کشور است و از تمام کشور و دنیا برای انجام این ورزش وارد این سایت می‌شوند و بیشترین رکورد مسافت در این رشته در کشور ۲۷۲ کیلومتر بوده که توسط ورزشکاران در همین سایت ثبت شده است.

وی تصریح کرد: این ورزش با توجه به امکانات و تجهیزات مورد نیاز اعم از بال کمک، کلاه، بی‌سیم و هارنس، به ۱۰ تا ۱۵میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

امیدی‌مقدم  از آموزش سالانه حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر در استان در ورزش‌های هوایی خبر داد و خاطرنشان کرد: این ورزش نوپا و ناشناخته است و هنوز مسابقات به شکل منسجم و دائمی در این رشته برگزار نشده است، لذا تبلیغات نقش تاثیرگذاری در ورزش هوایی داشته و می‌توان در زمینه درآمدزایی تاثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.