صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / رونمایی از کتاب و انیمیشن خاله سوسکه در نمایشگاه کتاب
رونمایی از کتاب و انیمیشن خاله سوسکه در نمایشگاه کتاب

رونمایی از کتاب و انیمیشن خاله سوسکه در نمایشگاه کتاب

کتاب و انیمیشن نیمه بلند خاله سوسکه کوچولو با حضور عوامل تولید و بازیگر خردسال در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.

سید علی کاشفی خوانساری نویسنده و پژوهشگر کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان عصر شنبه در حاشیه این مراسم که در سرای کتاب نما برگزار شد به خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: بازنویسی قصه های عامیانه یکی از شاخه های ادبیات کودک در طول تاریخ است که بخشی از ادبیات کودکان می باشد.
وی ادامه داد: باز نویسی ادبیات کودکان و به نوعی مفهوم ادبیات کودک در دوره جدید در دنیا شروع شده و در ایران هم کم و بیش در حال رخ دادن است.
این نویسنده و پژوهشگر کودک، اظهار کرد: قدیمی ترین نسخه چاپی خاله سوسکه برای سال ۱۳۰۷ قمری بوده و به دوره ناصر الدین شاه مربوط می شود که از آن زمان تا به امروز قصه خاله سوسکه چندین بار باز نویسی و منتشر شده است و یکی از جدید ترین آنها کتابی است که توسط انتشارات ترا رسانه برگ منتشر شده است.
کاشفی خوانساری،گفت: خیلی از باز نشر های قصه های خاله سوسکه با بازنویسی و باز آفرینی همراه بوده که با باز نویسی، داستان دوباره تعریف شده است.
وی ادامه داد: شخصیت ها و کنش های داستان به روز شده است که به نوعی برای مخاطب روان سازی شده و کتاب حاضر (خاله سوسکه کوچولو) به نوعی با توجه به قصه های عامیانه با فرهنگ مردم همنوا شده است.
این نویسنده کتاب کودک،گفت: این رویه موجب پیوند نسل ها شده و بچه ها را با پدر و مادر ها و پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها که با این قصه ها زندگی کرده اند بیشتر آشنا خواهد ساخت و بر تقویت هویت ملی بچه ها تاثیر گذار است.
کاشفی خوانساری بیان کرد: فضای قصه های عامیانه در گذشته اتفاق افتاده و بچه ها وقتی این قصه ها را می شنوند توسط بزرگ ترها بخصوص مادر بزرگ ها به نوعی پیوستگی فرهنگی بین نسل ها را تقویت می کنند.
کتاب و انیمیشن خاله سوسکه کوچولو به کارگردانی و تهیه کنندگی هدا صدر و مهرداد امینی به نمایندگی از موسسه فرهنگی فرا رسانه بدر و به نویسندگی ساغر مختاری که شاعر این اثر نیز می باشد، رونمایی شده است.
همچنین ستاره امینی بازیگر خردسال این مجموعه خاله سوسکه کوچولو در این مراسم قسمت های از این داستان را برای حاضران اجرا و به نمایش گذاشت.
فرهنگی**۱۴۱۷**۷۲۴۷

همچنین مطالعه کنید:

چند آمار جالب از متفاوت‌ترین گزارش سال

به گزارش کسب و کار نیوز، در این گزارش که در قالب ۲ برگه امتحانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.