به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، سازمان تجارت و دفتر بازاریابی صنعت و صادرات فیلیپین در تلاش برای تنوع بخشی به بازارهای صادراتی این کشور از صادر کنندگان خواستند تا به سوی بازار ایران روی بیاورند.
سازمان تجارت و دفتر بازاریابی صنعت و صادرات فیلیپین در تلاش برای تنوع بخشی به بازارهای صادراتی این کشور از صادر کنندگان خواستند تا به سوی بازار ایران، دومین اقتصاد بزرگ منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا روی بیاورند.
مجموع صادرات فیلیپین به ایران با ۱۵٫۵۹ درصد رشد از۴۷٫۹۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ به ۵۵٫۳۹ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ رسید. این افزایش عمدتا به دلیل رشد صادرات آناناس، مواد بوزدا و مواد ضد عرق بوده است.
موز ۶۱٫۵۶ درصد از صادرات فیلیپین به ایران را تشکیل می دهد. دیگر کالاهای کشاورزی عمده صادراتی فیلیپین به ایران شامل آناناس، نارگیل و کاراگینان هستند. دیگر محصولات غیرکشاورزی صادراتی به ایران را مواد بوزدا، الکترودهای روکشدار فلزات پایه و انواع شلنگ و لوله تشکیل می دهند.
میزان واردات فیلیپین از ایران نیز در سال گذشته میلادی با ۵۷۶۸٫۲۸ درصد افزایش به ۹۰٫۶۹ میلیون دلار رسید.
محمد تنهایی، سفیر ایران در فیلیپین گفت، شرکت های فیلیپینی بازار بزرگ و دست نخورده ای برای محصولات خود در ایران دارند. وی از تجار فیلیپینی خواست تا ایران را نه صرفا به عنوان محلی امن برای سفر بلکه به عنوان یک بازار جدید برای محصولات فیلیپینی و یک بازار بکر برای برقراری روابط تجاری مورد مطالعه قرار دهند.