صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / تاسیس صندوق نوآوری از خواسته‌های شرکت‌های دانش بنیان در خراسان شمالی
تاسیس صندوق نوآوری از خواسته‌های شرکت‌های دانش بنیان در خراسان شمالی

تاسیس صندوق نوآوری از خواسته‌های شرکت‌های دانش بنیان در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی با اشاره به یکی از خواسته‌های مدیران شرکت های دانش بنیان و نخبگان این استان مبنی بر تاسیس صندوق نوآوری، اعلام کرد: از ارتباطات با مدیران ملی باید بهره لازم برده شود و در ملاقات با رئیس بنیاد نخبگان این موضوع پیگیری خواهد شد.

حمایت مالی از شرکتهای دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا صالحی در نشست شرکت های دانش بنیان واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان، توجه به حوزه دانش بنیان و فناوری های جدید را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: باید سهم اشتغال زایی حوزه خدمات از سایر بخش‌ها افزایش یابد و توجه به بخش خدمات نوین و حوزه آی تی باید بدون کاهش عدد مطلق اشتغال در سایر حوزه ها انجام شود و در این میان چه گزینه ای بهتر از سرمایه گذاری و توجه به بخش فناوری آی تی و شرکت های دانش بنیان است. 

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر افزایش سهم دولت در بخش های حمایتی و وساطت میان بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان، تصریح کرد: در راستای پیشبرد اهداف این شرکت ها، در هر زمینه نیاز به مصوبه جهت همکاری مدیران دستگاه های اجرایی باشد، صادر می شود.

وی بر اعتمادسازی میان جامعه نخبگان و سرمایه گذاران تاکید کرد و افزود: سرمایه گذاری دولت در بخش تولید ایده به محصول، اشتباه و باید نهاد دولتی نظیر بنیاد نخبگان در راستای تسهیل و وساطت میان بخش خصوصی و صاحب ایده تلاش کند.

استاندار خراسان شمالی یادآور شد: امروز حوزه دانش بنیان نیاز به بازار سازی دارد و نخبگان جامعه ما باید برای رقابت با برندهای قدیمی که فرهنگ استفاده از آن در میان جامعه رواج یافته، به فکر بازاریابی و بازارسازی برای موفقیت خود باشند.

صالحی در ادامه سخنان خود پیشنهاد داد: با همکاری اتاق بازرگانی، پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان استان و سازمان برنامه و بودجه جلساتی منظم تشکیل و مشکلات قابل حل شرکت های دانش بنیان در داخل استان، پیگیری شود.

وی همچنین از پیگیری تخصیص اعتبار یک میلیارد تومانی جهت کمک به شرکت های دانش بنیان خراسان شمالی خبر داد و اعلام کرد: استانداری از طریق ارائه تسهیلات و کمک بلاعوض به شرکت ها جهت تجهیز و ادامه فعالیت، حمایت می کند.

استاندار خراسان شمالی به ارتباط دانشگاه و صنعت اشاره کرد و گفت: تمامی انتظارات نخبگان استان به صورت مدون و مشخص در زمینه ارتباط با مدیران دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و مسئولین ملی در جلسات بعدی، مطرح تا در قالب طرح تصویب و انتظارات نخبگان پیگیری شود.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: در طول پنج سال گذشته در حوزه دانش بنیان این استان برای ۸۸۵ نفر اشتغال زایی شده است.

دکتر پیله ور با بیان اینکه محصولات تولید شده توسط هفت شرکت دانش بنیان استان ۱۳ محصول است، گفت: در برنامه ششم توسعه، هدف گذاری، ایجاد ۳۰ هزار شرکت دانش بنیان است که اکنون حائز رتبه ۲۸ کشوری هستیم. این بنیاد تاکنون دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به شرکت های دانش بنیان کمک کرده است. میزان فروش محصولات این شرکت ها در کشور به ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و فروش خارج از مرزها و صادرات، ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بوده است.

 در این جلسه مدیران شرکت های دانش بنیان خراسان شمالی، مشکلات و مطالبات خود را با استاندار در میان گذاشتند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.