صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / بهسازی سه هزار و ۵۰۰ روستا در اولویت قرار گرفت
بهسازی سه هزار و ۵۰۰ روستا در اولویت قرار گرفت

بهسازی سه هزار و ۵۰۰ روستا در اولویت قرار گرفت

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سه هزار و 500 روستا از چهار هزار و 500 روستای پیشنهادی برای طرح هادی در سال جاری مربوط به طرح های نیمه تمام است که امیدواریم با همکاری مردمی عملیاتی شود.

به گزارش کسب و کار نیوز محمدرضا شاملو روز شنبه در حاشیه افتتاح طرح های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: بازنگری و بهسازی محیط های نیمه تمام روستایی در اولویت فعالیت ها قرار گرفته است که با همکاری و حضور مردم محقق خواهد شد.
وی گفت: در خراسان جنوبی با توجه به مصوبات کمیته برنامه ریزی شهرستان ها به طور حتم اولویت را بر طرح های نیمه تمام خواهیم گذاشت.
وی بیان کرد: براساس بررسی های اولیه ۱۲۰ روستای خراسان جنوبی در برنامه کاری بنیاد استان قرار می گیرند و عملیات آن طبق مصوبه کمیته برنامه ریزی شهرستان آغاز خواهد شد.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن افزود: در روستاهایی که به عنوان هدف گردشگری مطرح شده یا دارای بافت قدیمی هستند متقاضیان می توانند برای توسعه بوم گردی از تسهیلات مسکن روستایی استفاده کنند.
وی اظهار کرد: گردشگری روستایی یکی از فعال ترین اقداماتی است که بدون شک می تواند اقتصاد روستاییان را شکوفا کند و در حوزه اشتغال مثمرثمر باشد.
شاملو همکاری و همراهی مردم در بهسازی روستاها را رکن اصلی پویایی طرح هادی در سراسر کشور دانست و گفت: خوشبختانه این همکاری تاکنون منجر به بهسازی ۱۷ هزار و ۷۰۰ روستا شده است.
افتتاح طرح های هادی برقنج، شریف آباد، میانرود، ابراهیمی و بازدید از روستای هدف گردشگری چنشت در برنامه های امروز سفر مسئولان بنیاد مسکن به استان خراسان جنوبی قرار دارد.
روستای بزقنج واقع در شهرستان بیرجند با جمعیتی معادل ۵۸ خانوار و ۱۷۹ نفر است که تاکنون ۲۸۶ میلیون تومان در سه فاز بهسازی در قالب طرح هادی آن هزینه شده است.
روستای شریف آباد شهرستان بیرجند با ۵۰ خانوار و ۱۸۳ نفر جمعیت از سال ۱۳۹۰ در این طرح قرار گرفته و تاکنون ۱۶۱ میلیون تومان برای آن هزینه شده است.
طرح هادی روستای میانرود شهرستان سربیشه با ۱۳۷ نفر جمعیت و ۴۵ خانوار از سال ۹۴ آغاز و تاکنون ۱۹۶ میلیون تومان صرف پروژه های بهسازی شده است.
طرح هادی در روستای ابراهیمی شهرستان نهبندان هم با جمعیتی معادل ۵۱ خانوار و ۱۷۳ نفر جمعیت از سال ۹۵ آغاز و تاکنون ۲۲۴ میلیون تومان در آن هزینه شده است.
خراسان جنوبی با ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع مساحت دارای سه هزار و ۵۶۰ آبادی است که از این تعداد یکهزار و ۷۵۲ آبادی دارای سکنه است و ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.
۳۲۱۵*۳۰۲۸

همچنین مطالعه کنید:

ظرفیت انتقال بار ۱۰ میلیون تنی راه آهن رشت – کاسپین

به گزارش کسب و کار نیوز ، خیرالله خادمی امروز، ۳۱ خردادماه در حاشیه مراسم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.